Uzņemta krimināldrāma par Rīgas taksometru biznesa ēnas pusi

Pievienot komentāru

Šonedēļ skatītāju vērtējumam tiks nodota jaunā latviešu režisora Reiņa Kalviņa krimināldrāma – “Maiņa”. Tā stāsta par Rīgas taksometru biznesa nelegālo pusi, un liela daļa filmā notiekošā ir balstīta uz patiesiem notikumiem.

Filma “Maiņa” ir režisora Reiņa Kalviņa debija pilnmetrāžas kino. Ideja – atspoguļot taksometru biznesa kriminālo pusi – māksliniekam radusies jau sen.

“Ideja man radās, studējot Carajevā, jo tur ir kaut kāda problemātika ar tiem taksistiem, bet tad es arī redzēju, ka Latvijas ziņās parādās virsraksti, ka ir konflikti lidostā un ir teritoriju dalīšana, un kaut kāds 90. gadu burbulis. Un tas likās interesanti, ka tāda atmosfēra pastāv vēl mūsdienās,” stāsta Kalviņš.

Filma stāsta par kāda taksometra vadītāja piedzīvojumiem Rīgas ielās. Vienas nakts laikā viņam jāatrod vairāki tūkstoši parāda segšanai, un mērķa sasniegšanai tiek izmantoti arī nelegāli līdzekļi. Netiek smādēta ārzemnieku vešana uz pagrīdes klubiem, kā arī notiek “takšu kari” par labākajam klientu uzņemšanas vietām.

Edgars Ozoliņš, kurš ir galvenajā lomā, atzīst, – šoreiz sarežģītākais bijis nevis iejušanās lomā, bet gan orientēšanās pilsētā.

“Man laikam kā Rīgas nezinātājam grūtākais bija, kurp braukt. Jo mēs visu filmēšanu veicām tiešām vairāk vai mazāk reāli, automašīnā man sēdēja blakus operators, kurš mani filmēja. Brīžiem apvienot kaut ko darīt, ņemt telefonu, runāt, operators blakus, tu pats iespiests stūrī mašīnā, tās tehniskās lietas bija tādas grūtas,” stāsta Ozoliņš.

Idejas filmas sižetam režisors smēlies, iepazīstoties ar taksistu pieredzes stāstiem. Lai gan filmā notiekošais ir daļēji balstīts uz patiesiem notikumiem, darba autors uzsver, ka tas nav dokumentālais kino.

“Filma nav dokumentāla, tie ir izpētes laikā no taksistiem dzirdēti dažādi stāsti, dažādas etīdes, kas tad kopā ir saliktas vienā naktī un, protams, sapītas sižetā,” norāda režisors.

Filmas producents Gints Grūbe uzskata, ka sadarbība ar režisoru ir atmaksājusies: “Mēs gribējām veidot kaut ko, kas ir stāsts par mūsdienām. Stāsts par mūsdienu pilsētu un Rīgu. Un šajā ziņā tā Reiņa ideja par dokumentalitāti spēlfilmas formātā sakrita ar to mūsu vīziju, ko mēs gribētu redzēt, kas būtu skatītājiem svarīgi.”

Filma pirmizrādi piedzīvos jau ceturtdien.