Komentāri

Tuvojas eksāmenu laiks, un dažādu ieskaišu un kontroldarbu laiks jau ir sācies. Stress un slodze ir aktuāli jautājumi ne tikai tiem, kuri mācās – ar to saskaras katrs no mums.

Rīgas Stradiņa universitātes doktorante Liene Bērze sarunā ar “900 sekundēm” norāda, ka stress ir tikai dabisks un tas var arī palīdzēt.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Lai tiktu galā ar stresu, svarīga ir katra paša cilvēka personība un sociālais atbalsts – ģimene, vienaudži ar līdzīgām vērtībām, tuvinieki un draugi. “Kopīgi pārrunājot savas emocijas un saprotot, ka es neesmu vienīgais, kurš ir uztraucies, ir iespējams stresu mazināt,” norāda speciāliste.

Stresa mazināšanai ir trīs veidu tehnikas: relaksācija, vizualizācija un apzinātība. Piemēram, relaksācija izpaužas tā, ka brīdī, kad muskuļi ir ļoti saspringti un elpošana ir daudz straujāka, mēs varam iemācīties elpot lēnāk. Vizualizācija darbojas tā, ka, strādājot ar savām emocijām, izveidot emocionālajā sfērā drošo vietu vai patīkamas emocijas – piemēram, atvaļinājums vai dzimšanas diena. Visas šīs tehnikas ieteicams iemācīties pirms eksāmeniem vai kādiem citiem notikumiem, kas var radīt stresu, iesaka speciāliste.

Intervija ar Lieni Bērzi

Lasi vēl