Tūroperators ”Prieks Tūre” aptur savu darbību, kamēr tūristi vēl ir ārzemēs

10 komentāri

Nepatīkamas ziņas daudziem ceļotājiem sagādājusi tūrfirma “Prieks Tūre”, kas negaidīti paziņojusi par savas darbības apturēšanu.

Vēl dienu pirms šā lēmuma pieņemšanas tā tirgojusi pakalpojumus. Turklāt vairāki tūristi vēl ir ārzemēs, un nu viņu atvaļinājuma priecīgā noskaņa ir krietni sabojāta.

Ceļošana ar tūroperatoru ”Prieks Tūre”, izrādās, nemaz tik priekpilna nav. Piemēram, pirms nedēļas uz Horvātiju aizbraukušie ceļotāji, jau esot tur uz vietas, uzzinājuši, ka kompānija pēkšņi beigusi savu darbību. Mājaslapa atslēgta, bet gides sniegtā informācija kā diena pret nakti mainās ar katru uzrunāšanas reizi.

Lai gan brauciens pa Horvātiju aizvadīts daudz maz veiksmīgi, tūristiem nebija skaidrs, kā nokļūt mājās, jo pārvadājumu kompānijai nav samaksāts nedz par šīs, nedz arī par iepriekšējās grupas nogādāšanu Latvijā. Apspriedušies ceļotāji nolēma grožus ņemt savās rokās.

Konstantīns Rižovs
“Prieks Tūre” klients

Mēs, tūristi, uz vietas vienojāmies ar autobusa vadītājiem, ka mēs gribam braukt tagad, ka mēs negribam palikt un gaidīt ”Prieka Tūres” autobusu, jo mēs neticējām, ka mums tāds atbrauks pakaļ. Mēs esam ceļā, bet aktuāls jautājums ir par nakšņošanu Polijā. Viesnīcā numuriņi ir rezervēti, bet nav apmaksāti.

Kad TV3 Ziņas devās noskaidrot par Horvātijā un Bulgārijā vēl esošo tūristu likteni, izrādījās, ka neapmierinātu klientu šai firmai ir lērums.

“Par ceļojumu nākamnedēļ uz Bulgāriju jau biju samaksājis, bet šonedēļ vairs nekādi nevarēju sazināties ar firmu, tāpēc atnācu uzrakstīt iesniegumu, lai atdod naudu un miers,” stāsta kāds klients.

Savukārt citiem prieks par gaidāmo ceļojumu izbojāts, atnākot pēc aviobiļetēm.

Visbeidzot, TV3 Ziņas sagaida arī pašu kompānijas vadītāju. Viņš skaidro, ka vasaras tropiskie laikapstākļi kaitējuši biznesam. Līdz pēdējam mirklim cerēts, ka lietainajā rudenī tomēr pieaugs klientu skaits, bet, saprotot, ka situāciju nekas vairs neglābs, nolemts uzņēmuma darbību pārtraukt. Maksātnespēju gan nepiesaka.

Sergejs Ivasjuta
“Prieks Tūre” valdes priekšsēdētājs

Mums arī ļoti žēl, jo tik daudz gadu esam tirgū, neviens konkurents nevarēja mūs nogalināt. Ceru, ka jau piektdien cilvēkiem sāksim atgriezt iemaksāto naudu…

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) norāda, ka jau iepriekš kompānija nonākusi viņu redzeslokā. Tiesa gan, par krietni sīkākām sūdzībām. Šajā gadījumā, ja uzņēmums nereģistrēs maksātnespēju, naudu tas būs spiests atmaksāt līdz pat pēdējam klientiem vai kontā atlikušajam eiro. Tomēr, vai uzņēmums arī pēc tam varēs turpināt sekmīgi darboties, tas ir cits jautājums.

No šā gada 1. jūlija spēkā stājies jauns regulējums, kas paredz komplekso tūrisma pakalpojumu sniegšanas licences saņemšanu. ”Prieks Tūre” to vēl nav paspējis iegūt.

Ieva Baldiņa-Brūklīte
PTAC pārstāve

Šis gadījums viennozīmīgi tiktu vērtēts, izsniedzot vai neizsniedzot licenci. Šajā situācijā varētu tikt konstatēta negodīga komercprakse. Proti, ja uzņēmums noteikti zināja, ka pārtrauks darbību, bet tomēr joprojām piedāvāja pēdējā dienā ceļojumus un pieņēma no ceļotājiem priekšapmaksas. Tas uzreiz ir tas, kas mums ļoti, ļoti nepatīk.

PTAC ceļotgribētājus mudina nekautrēties un uzņēmumam rakstīt iesniegumu, pieprasot atmaksāt iztērēto naudu. Tūroperatoram tā jāizmaksā 30 dienu laikā no iesnieguma saņemšanas.

10 komentāri