“Tur vienu sievieti līdz galvai apšļakstīja!” Spēcīgajā lietū daudzviet Rīgā applūst ielas

3 komentāri
“Tur vienu sievieti līdz galvai apšļakstīja!” Spēcīgajā lietū daudzviet Rīgā applūst ielas
RŪDOLFS KRIEVIŅŠ, TV3 ZIŅAS

Naktī uz pirmdienu, 14. oktobri, Rīgu piemeklēja pamatīgas lietusgāzes. Kā jau tas šādās reizēs galvaspilsētā notiek, daudzviet uz brauktuvēm veidojās milzīgas peļķes.

Gandrīz traģikomiskus apstākļus tas rada daudziem Latvijas Universitātes (LU) studentiem, kuri vēlējās nokļūt nesen uzbūvētajā Torņakalna akadēmiskajā centrā. Jaunā mācību ēka viņiem lieliska, taču nokļūt tur sausām kājām pirmdienas rītā nevarēja.

Vienīgais ceļš, kā no Rīgas centra nokļūt jaunajā LU akadēmiskajā centrā, ir tunelis zem dzelzceļa. Gar to ved šaura ietve, kas spēcīgu lietavu laikā kopā ar braucamo daļu applūst.

“Man slapjas kājas ir. Tur vienu sievieti līdz galvai apšļakstīja,” stāsta LU studenti.

Ņemot vērā, ka dzelzceļu cauri pārvadam šķērsot ir pārāk sarežģīti, studenti bieži izmanto nu jau iemīto taciņu. Tādējādi gan viņi ir spiesti sliedes šķērsot neatļautā vietā.

Torņakalnā notiekošo kritizē pilsētvides aktīvists un arhitekts Oto Ozols.

“Kā var būt situācija, ka ir uzbūvētas ēkas par 100 miljoniem eiro, kas ir milzīgi līdzekļi, bet tā infrastruktūra apkārt nav mainījusies? Tur to cilvēku plūsma ir palielinājusies varbūt pat simtkārtīgi, bet tur joprojām ir tā pusmetru šaurā ietve. Un tā problēma ir, ka ne LU, ne attīstības un Satiksmes departamentam nav tuvāko gadu prioritāte šī vieta,” saka Ozols.

LU par problēmu zinot jau sen un vēlas paplašināt caurbrauktuvi. Taču to risināt ir sarežģīti, jo vienlaikus iesaistītas daudzas puses – Eiropas dzelzceļa līnijas, kas ir atbildīgas par sliedēm un uzbērumu, gan arī vairāki Rīgas domes departamenti.

“”Rail Baltica” ir savi plāni, pilsētas attīstības departamentam savi, satiksmes arī. Šie plāno jāliek kopā, tas ir finansējuma jautājums. Pie tā tiek strādāts kopš pirmās dienas, vienkārši tie procesi ir tādi, kādi viņi ir,” skaidro LU Infrastruktūras departamenta vadītājs Marģers Počs.

Rīgas domes Satiksmes departamets tikmēr norāda, ka tuvāko piecu gadu laikā būtisku pārbūvi tur neplāno. Taču izmaiņas ieviesīšot “Rail Baltica” projekts, kas paredz ietves. Līdz tam gad vēl būs jāpagaida.