Komentāri

Pirms valsts svētkiem strauji pieaudzis pieprasījums pēc Latvijas karogiem un suvenīriem karoga krāsās. Aptaujātie karogu ražotāji un tirgotāji saka, ka ik gadu tas palielinās vidēji par 10-15% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Pērk ne tikai karogus, lentītes karoga krāsās vai piespraudes, bet arī citus suvenīrus.

Šā gada tendence – svētku vakaram Latvijas iedzīvotāji iegādājas ne tikai galdautus, bet arī svinīgus akcentus – lentes un salvetes karoga krāsās.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

“Atkarībā no rocības, cik var atļauties. Karodziņus, ko var ielikt vāzītē. Tagad vairāk domā par to. Nav tā, ka uzliek galdautu un viss,” par iedzīvotāju paradumiem stāsta veikala “Latvijas tekstils” pārdevēja Vēsma Zemene.

Galdu klāšanai un dekorācijām jau iztukšoti plaukti ar lielā izmēra lentēm, stāsta uzņēmuma “Latvijas tekstils” vadītājs Oskars Polmanis. Šis uzņēmums ir viens no vadošajiem karogu un karogu lenšu ražotājiem un pārdevējiem.

Visas sarkanbaltsarkanās produkcijas klāsts salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu audzis vidēji par 10-15%, stāsta ”Latvijas tekstils” vadītājs. Piespraudīšu skaits pēdējo septiņu gadu laikā gan ir palielinājies desmitiem reižu.

“Tolaik tie ir bijuši vairāk 10 000 piespraudīšu, tad šogad esam realizējuši starp 600 000 un 700 000. Gandrīz katram otrajam latvietim ir Latvijas tekstila piespraudīte,” atzīst “Latvijas tekstila” vadītājs.

Ir klienti, kas lielākas tirāžas ar piespraudītēm sāka pasūtīt gana savlaicīgi – vasaras sākumā, jo lielo apjomu grūti sagatavot īsā laika periodā. Tikpat labi aug pieprasījums arī Latvijas lielākajos lielveikalu tīklos. Lielveikalos pieprasīta Latvijas simbolika, ko var izmantot automašīnās. Piemēram, karodziņi, kurus iestiprina spēkratu durvīs vai arī lentītes, kas piesien pie spoguļa.

Karodziņi automašīnām pārdošanas apjomi pieauguši trīs reizes salīdzinājumā ar valsts svētkiem pērn. “Pagājušogad viena no populārākajām precēm bija dažādas šalles, cepures, cimdi ar nacionālajiem rakstiem, pērn lielījāmies, ka pārdošanas apjomi auga piecas reizes, tad šogad šie apjomi mūs atkal pārsteidza un pieauguši par 70%. Un ir veikali, kur šīs preces vairs nav pieejamas,” saka “Maxima Latvija” pārstāve Zane Udrase.

Veikalnieki prognozē, ka preces ar valsts simboliku būs ļoti pieprasītas arī šajā nedēļas nogalē. Bet vislielākā pircēju interese par produkciju karoga krāsās, visticamāk, būs nākamgad, kad Latvija svinēs savu simtgadi.

Lasi vēl