Trīs krāsu kombinācija – demonstrē jauno elektrovilcienu dizainu

3 komentāri
Trīs krāsu kombinācija – demonstrē jauno elektrovilcienu dizainu
PUBLICITĀTES FOTO

Čehijas uzņēmums “Škoda Vagonka” izstrādājis jauno AS “Pasažieru vilciens” elektrovilcienu eksterjera dizainu, aģentūru LETA informēja “Pasažieru vilciens” pārstāvji.

Trešdien satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) tikās ar “Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētāju Rodžeru Jāni Griguli, kā arī “Škoda Vagonka” pārstāvjiem – valdes priekšsēdētāju Martinu Bednāru un pārdošanas direktoru Ivo Gurņaku -, lai pārrunātu elektrovilcienu ražošanas projekta norises gaitu.

Tikšanās laikā “Škoda Vagonka” pārstāvji informēja, ka projekta posmi seko cits citam atbilstoši laika plānam, kas tiek nodrošināts, pateicoties ciešai projekta darba grupas sadarbībai.

Vilcienu krāsojuma dizaina autori ir “Dizaina studija Teika” radošā komanda, kas darbu pie šī uzdevuma sāka 2019. gada rudenī.

Mākslinieku piedāvātā koncepcija paredz, ka jauno vilcienu eksterjeru veido trīs krāsu kombinācija – satiksmes dzeltenā jeb “traffic yellow”, antracīta pelēkā un tumši pelēkā.

Kompānijā skaidroja, ka jaunajos “Pasažieru vilciena” elektrovilcienos kā akcenta krāsa izvēlēta dzeltenā, ņemot vērā tās funkcionalitātes aspektu, kā arī atbilstību satiksmes nozares specifikai. Tā sevī apvieno praktiskumu, enerģiju, modi un tehnoloģijas, tostarp 80% daltonisma un tā paveidu redzes traucējumu gadījumos krāsa saglabā izteiksmīgumu un pamanāmību, tādējādi vairojot pieejamību publiskā transporta nozarē.

“Satiksmes dzeltens” ir vispamanāmākais visā krāsu spektrā ar augstu gaismas atstarojamību, līdz ar to šī krāsa jau no pagājušā gadsimta vidus tiek izmantota transporta nozarē drošības un redzamības nodrošināšanas nolūkos, piebilda kompānijā.

Savukārt antracīta pelēkais – tonis, kas nosaukumu ieguvis pateicoties antracīta akmeņoglēm – rūpniecībā tiek izmantots termoelektrostacijās elektrības ražošanai. Jauno elektrovilcienu pamatkrāsa, kalpos gan kā funkcionāli tehniskas nozīmes krāsa, gan kā fons, kas palīdz izcelties dzeltenajiem elementiem. Antracīta pelēkais un tā palīgkrāsa tumši pelēkais būs ilgnoturīgi krāsu elementi, kas vienlaikus vilcienus padarīs arī viegli kopjamus.

Foto: PUBLICITĀTES FOTO

Grigulis norādīja, ka kopš līguma noslēgšanas gan Latvijas, gan Čehijas pārstāvji ik dienu, savstarpēji komunicējot un veicot nepieciešamās darbības, soli pa solim tuvojas tam, lai drīzumā no plānošanas posma pārietu nākamajā – pirmā vilciena reālās ražošanas posmā.

“Plānošanas etapā viens no pirmajiem uzdevumiem bija vilcienu ārējā krāsojuma izvēle, tādēļ nekavējoties pēc līguma noslēgšanas ar “Škoda Vagonka” sākām meklēt labākos risinājumus. Lai arī vilciena eksterjers ir tikai viens solis no gana komplicētā vilcienu ražošanas procesa, tomēr tas būs pirmais un redzamākais, ko ikviens cilvēks pamanīs,” pauda Grigulis, piebilstot, ka jaunais krāsojums pauž dinamiku un stabilitāti – šāda krāsu kombinācija un atvasinātas tās gradācijas ir kļuvušas par klasiku satiksmes nozarē.

Linkaits, kuram tikšanās laikā tika dāvināts jaunā vilciena modelis, pauda gandarījumu, ka jauno elektrovilcienu ražošanas process rit uz priekšu atbilstoši plānotajam grafikam, īpaši ņemot vērā augstos standartus un kvalitātes prasības.

“Esmu pārliecināts, ka “Pasažieru vilciens” vadība, speciālisti un tehniskie darbinieki nodrošina skrupulozu visu nepieciešamo darbu izpildes uzraudzību un kontroli, lai nākotnes vilcieni, kas jau pēc trim gadiem būs neatņemama mūsdienu sabiedrības pārvietošanās un mobilitātes sastāvdaļa, ierastos Latvijā savlaicīgi un atbilstoši noslēgtā līguma prasībām,” pauda satiksmes ministrs.

Foto: IEVA LENIŠA, LETA

Jau ziņots, ka “Pasažieru vilciens” pērn jūlijā parakstīja līgumu ar “Škoda Vagonka” par jaunu elektrovilcienu iegādi. Līguma summa ir 241,889 miljoni eiro, taču kopējās jauno elektrovilcienu projekta, kas ietver arī vilcienu remonta centra izbūvi, izmaksas plānotas 255,889 miljoni eiro.

Valdības atbalstītās valsts budžeta ilgtermiņa saistības paredz, ka valsts budžeta finansējums jauno elektrovilcienu projektam 2019.gadā bija 36,632 miljoni eiro, 2020.gadā būs 4,5 miljoni eiro, 2021.gadā – 15,053 miljoni eiro, 2022.gadā – 125,923 miljoni eiro, 2023.gadā – 44,268 miljoni eiro un 2024.gadā – 29,512 miljoni eiro.

“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001. gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.