Torņakalnā būvēs jaunu multifunkcionālu satiksmes mezglu

Komentāri

Daugavas kreisajā krastā Torņakalnā būvēs jaunu autoostu. Šāda iecere galvaspilsētas attīstības plānos iezīmēta jau pirms vairākiem gadiem, taču tagad šī ideja iegūst arvien konkrētākas aprises, jo “Rail Baltica” projekta dēļ pamatīga pārbūve gaida centrālo dzelzceļa staciju un autoostu.

Jauno multimodālo transporta mezglu plānots izvietot Torņakalna degradētajā teritorijā starp Vienības gatvi vienā pusē un dzelzceļa līniju otrā pusē. Patlaban te ir koki, krūmi un nesakopta zaļā zona, taču plānots, ka te varētu atrasties jauna reģionālā autoosta, stāvparks un pasažieru apkalpošanas ēka.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Cilvēkiem, kas ar starppilsētu autobusiem pārvietojas regulāri, doma par autoostas pārcelšanu nepatīk. Visi kā viens uzskata, ka tas sagādās grūtības.

Iedzīvotāji arī satraucas par to, vai tiem, kas uz Rīgu brauc no Vidzemes un Latgales puses tiešām būs jāšķērso Daugava, lai pēc tam saviem spēkiem un par papildus samaksu atgrieztos pilsētas centrā. To, ka tas nebūtu pareizi, atzīst arī pārvadātāji.

“Vidzemes pasažieri izkāps centrā. Tur arī būs jārod pieturvietas. Būtībā tad tas autobuss diezgan tukšs aizbrauks līdz Torņakalnam, bet tad ir jautājums, kā šie pasažieri, kam jānokļūst atpakaļ Vidzemē, kur viņi kāps iekšā, vai viņiem tiešām būs jābrauc pāri pār Daugavu, lai varētu uzsākt šo maršrutu,” teic Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošenieks.

Rīgas attīstības plāni paredz, ka nākotnē Torņakalna centrs kļūs par Kurzemes un Zemgales reģionālo autobusu PAMATA galapunktu un starptautiskajā autoostā pilsētas centrā tie vairs neiebrauks. Autotransporta direkcija un pilsētas attīstības departaments skaidro, ka Torņakalnu noteikti iekļaušot arī kopējā sabiedriskā transporta satiksmes plūsmā un nokļūšana līdz centram nebūšot sarežģīta.

“Noteikti tiks domāts par sabiedriskā transporta maršrutu izveidi. Ir paredzēts arī nodrošināt savienojamību ar jau patlaban esošo Torņakalna dzelzceļa staciju un ar nākotnē plānoto jauno Torņakalna dzelzceļa staciju, kas tiks izbūvēta “Rail Baltica” kontekstā,” norāda RD Pilsētas attīstības departamenta projektu vadības pārvaldes vadītāja Oksana Dumpe.

Pasažieru pārvadātāju asociācija ir pārliecināta, ka pilsētai tomēr jārod iespēja gan “Rail Baltica” būvniecības laikā, gan arī pēc tam saglabāt autoostu arī Rīgas centra daļā, piemēram, pie Zinātņu akadēmijas vai Krasta ielā. Tikmēr autotransporta direkcijā norāda, ka “Rail Baltica” būvniecības laikā tomēr pastāv iespēja daļu autoostas funkcijas saglabāt arī esošajā autoostā.

“Ja veicot pārbūves kaut vai tā pati teritorija, kas autoostai pilnā apmērā netiks atsavināta priekš “Rail Baltica” vajadzībām, ļoti iespējams, to teritoriju, kas paliks, varēs izmantot šīm vajadzībām,” teic Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš

Tas gan būs skaidrs pēc “Rail Baltica” būvniecības procesa projekta izstrādes, kas varētu noslēgties 2019.gadā. Tad būs zināms arī tas, vai jaunajā “Rail Baltica” kompleksā būs pietiekami daudz vietas arī Vidzemes un Latgales reģionālo autobusu uzņemšanai vai arī jaunā autoosta apkalpos tikai starpvalstu autobusus. Savukārt par Torņakalna multimodālo centru iesaistītās puses pagaidām sniedz vien aptuvenas aplēses, ka to varētu uzbūvēt līdz 2020.-2021.gadam.

Itālijas virtuve! Truša gaļas ragū ar pastu un gailenēm

Itālijas virtuve! Truša gaļas ragū ar pastu un gailenēm

Šī būs klasiska ragū recepte, kuras pamatā izmantosim truša gaļa. Jārēķinās, ka ragū pagatavošana prasīs salīdzinoši ilgu laiku, taču nekā sarežģīta šī ēdiena pagatavošanā nav, un zemāk esošajā video Uģis Veits no ”Gatavo 3” to parādīs.

Lasi vēl