Tirgotāji prognozē, ka pārtikas iegādes apmēri internetā nemazināsies arī pēc pandēmijas

1 komentārs

Pandēmijas laiks ir sagrāvis vai “uz pauzes” nolicis daudzus biznesus, taču atsevišķas nozares piedzīvo strauju izaugsmi, piemēram, internetā pasūtītu un iegādātu pārtikas produktu iegādes apmēri ir ievērojami palielinājušies un tirgotāji prognozē, ka arī pēc pandēmijas pieprasījums pēc tiem nemazināsies, vēsta TV3 ziņas.

Pārtikas internetveikalu darbinieki neslēpj, ka pandēmijas laikā pieprasījums ir tik liels, ka jāpieņem papildu darbinieki, – jāver vaļā jauni preču piegādes punkti un noliktavas. Vienlaikus viņi prognozē, ka cilvēki pie šīm ērtībām būs tik ļoti pieraduši, ka arī pēc pandēmijas pieprasījums nemazināsies.

Lasi vēl: Brīvdienās ierobežo veikalu un tirgu darbību, bet neierobežo tirdzniecību internetā

Maize, siers, dārzeņi un saldumi – ik dienu internetveikalu darbinieki nokomplektē simtiem sūtījumu, tādējādi ļaujot iedzīvotājiem iegādāties pārtiku, neizejot no mājām. E-veikalu pārstāvji stāsta, ka, izmantojot piegādes iespēju, cilvēki nokomplektē tik lielus sūtījumus, kādus, iepērkoties klātienē, mājup aiznest nemaz nevarētu. Tāpat, preces pērkot vairumā.

Mazumtirgotāja “Rimi Latvia” pārstāve Elīna Šakirova

“Šobrīd e-veikala pasūtījumu grozs vidēji pieaudzis par 15-20%. Redzam, ka cilvēki pastiprināti pērk piena produktus, svaigo gaļu, kas liecina, ka cilvēki aizvien vairāk sāk gatavot mājās. Tostarp ir pieprasīta arī iepakotā pārtika.”

Populārākās preces pārtikas internetveikalu groziņos ir viennozīmīgi augļi un dārzeņi, kā arī piena produkti. Pērk arī preces apjomā – ne tikai vienu paciņu makaronu, bet pērk uzreiz trīs veidus, stāsta veikala “Barbora.lv” vadītāja Sanita Bērziņa.

Likumsakarīgi, ka pieprasījuma lēciens bijis tieši pavasarī, kad stājās spēkā pirmie ierobežojumi. Konkrētus pieauguma apjomus uzņēmumos neatklāj, taču tie bijuši pietiekami lieli, lai darbā pieņemtu simtiem jaunu darbinieku un atvērtu aizvien jaunus pakošanas punktus. Vasarā, kad situācija ar vīrusa izplatību bija nosacīti mierīgāka, ievērojams kritums nav bijis, tādēļ kapacitāti mazināt nav plānots.

Veikala “Barbora.lv” vadītāja Sanita Bērziņa

“Neviens darbinieks netiks atlaists, mēs joprojām turpinām aktīvi darbiniekus pieņemt. Ja redzēsim, ka pieprasījums samazinās, mēs darbiniekus varam pārkvalificēt.”

Arī “Rimi Latvia” pārstāve Elīna Šakirova norāda, ka nevienam mazumtirgotāja darbiniekam nav jāuztraucas par turpmāko darbu, “Rimi” e-veikala darbība ir gana plaša, tostarp paliek vienmēr arī “Rimi” regulārie veikali, kur vienmēr būs nepieciešamas darba rokas.

Uzņēmumos prognozē, ka pieprasījums nemazināsies arī pēc pandēmijas beigām. Proti, pat, ja veikalos varēs atrasties brīvi bez ierobežojumiem, cilvēki gluži vienkārši jau būs pieraduši pie ērtībām. Šī iemesla dēļ neesot arī satraukums par to, ka ieguldītās investīcijas varētu iet zudumā.

“Rimi Latvia” pārstāve Elīna Šakirova norāda, ka ir atšķirīgas dienas un iepirkšanās ziņā atšķirīgi mēneši. Tapat mēdz būt sezona un nesezona, bet kopumā mazumtirgotājs novērojis, ka tie cilvēki, kas sākuši lietot e-komerciju, arī paliek pie šī jaunā ieraduma.

“Visa šī Covid-19 izplatība maina cilvēku paradumus un arī turpmāk mēs prognozējam, ka cilvēki jau būs pieraduši, jo zina, ka e-veikalā var iegādāties tikpat kvalitatīvu preci,” norāda “Rimi Latvia” pārstāve Elīna Šakirova.

Veikalu pārstāvji stāsta, ka pirkšanas paradumus ietekmē arī valdības lēmumi.

“Kad pirmo reizi paziņoja, ka pilnīgi visās vietās veikalos ir jānēsā maskas, mēs redzējām, ka tieši tajā dienā ir jūtams straujš pieplūdums un, ka mēs bijām izpirkti uz pusotru dienu uz priekšu,” norāda

E-veikalu pārstāvji mudina pirkumus plānot savlaicīgi arī internetā, jo, ņemot vērā lielo pieprasījumu, piegādi var nākties gaidīt no dienas līdz pat trim.