Statistika: ar trolejbusiem pērn braukuši par 2,9% mazāk. Kā to skaidro “Rīgas satiksme”?

5 komentāri
Statistika: ar trolejbusiem pērn braukuši par 2,9% mazāk. Kā to skaidro “Rīgas satiksme”?
DĀVIS ŪLANDS, F64

Latvijā krietni augusi satiksmes intensitāte aviācijā. Gan vietējie, gan ārvalstnieki uz un no Latvijas lido arvien vairāk. Savukārt iekšzemes transports sarūk. Īpaši tas attiecināms uz elektrisko transportu Rīgā – trolejbusiem un tramvajiem.

Pērn Latvijā ar sauszemes transportu pārvadāti 243 miljoni pasažieru, kas ir par 0,1% vairāk nekā 2017. gadā, tā secinājusi Centrālā statistikas pārvalde (CSP).

Pieaudzis ar regulāras satiksmes autobusiem un ar dzelzceļa transportu pārvadāto pasažieru skaits. “Muskuļus audzējusi” Latvijas aviācija – lidostā “Rīga” pagājušajā gadā ielidoja un no tās izlidoja 7,1 miljons pasažieru, kas ir par 15,7% vairāk nekā 2017. gadā. Visbiežāk mūsu lidostu izmanto Vācijas, Anglijas un Krievijas lidostu pasažieri.

CSP pārstāvis Armands Plāte norāda: “Tad, kad ekonomikai iet labi, visi dati pieaug. Tas potenciāls ir vēl diezgan liels.”

Valstī samazinājies ar tramvajiem un ar trolejbusiem pārvadāto pasažieru skaits. Ar pilsētu elektrisko transportu Rīgā, Liepājā un Daugavpilī 2018. gadā pārvadāti kopumā 83,562 miljoni pasažieru, kas ir par 1,9% jeb 1,583 miljoniem mazāk nekā gadu iepriekš. Tostarp ar trolejbusiem pārvadāto pasažieru skaits samazinājies par 2,9%, bet ar tramvajiem pārvadāto pasažieru skaits audzis par 0,9% – līdz 42,248 miljoniem.

Lielākais pasažieru skaits ir Rīgā. Jāpiemin, ka pagājušajā nedēļā tika lemts, ka “Rīgas satiksmei” piešķirs 130 miljonu eiro dotāciju.

SIA “Rīgas satiksme” pārstāve Baiba Bartaševiča skaidro: “Iedzīvotāju skaits kopumā, Rīga nav izņēmums, samazinās. Sabiedriskais transports nav izņēmums. Pēdējos gados automašīnu skaits Rīgā pieaug, iedzīvotāju labklājība aug, noteikti kā faktors jāmin tas, ka tagad ar atlaidēm var braukt arī minibusos.”

Savukārt Plāte bilst: “Tur var būt ļoti daudzi aspekti – iedzīvotāju skaita dinamika, pensionēšanās vecums, ļoti daudz parametru. Psiholoģiskās ietekmes, pilsētas iedzīvotājiem ir vieni noteikumi, tiem, kas brauc no ārpuses… grūti teikt, tur jābūt pētījumiem.”

Ar prāmjiem Latvijas ostās iebrauca un no ostām izbrauca 1,1 miljons pasažieru, kas ir par 6,9% vairāk nekā 2017. gadā. Kravu pārvadājumu un ostu darbība pērn vērtējama ar plusa zīmi.

 

5 komentāri