Sportiskie bērni sūdzas par garlaicību sporta stundās

1 komentārs
Sportiskie bērni sūdzas par garlaicību sporta stundās
Foto: LETA

Skriešana uz ātrumu un citu sporta normatīvu izpilde jau vairākus gadus Latvijas skolās atcelta, tā piedēvēta padomju laika vērtēšanas sistēmai, kas bērnos rada stresu. Tomēr skolēni norāda, ka normatīvu neesamība rada lielu sajukumu, daži pat raksturo to kā ”bardaku”.

”Manuprāt, tas rada bardaku savā ziņā, jo vairs nav noteikts, kas tieši jādara, tagad var brīvāk izvēlēties, ko darīt, ko nedarīt,” stāsta Ieva, Rīgas Teikas vidusskolas 10. klases skolniece.

10. klases skolniece Laura:

Es arī pati ļoti daudz nodarbojos ar sportu, un man tajās sporta stundās ir mazliet neinteresanti, kad citiem tā nesanāk un tad viņi nedara, un tad viņus novērtē tāpat kā mani, lai gan es daru daudz ko vairāk.

Skolotāji stāsta, ka patlaban sporta stundās tiek izmantota teju individuāla pieeja katram skolēnam, lai visos skolēnos kaut kādās devās radītu simpātijas pret fiziskām aktivitātēm. Vairāk tiek vērtētas skolēna zināšanas un tas, vai tehniski pareizi izpildīti vingrinājumi. Tomēr trūkst vienotas sistēmas, kā to novērtēt.

Sporta skolotāji uzskata, ka valsts izstrādāti normatīvi varētu būt kā kodols, uz kura katrā skolā pēc tam attīstīt jau esošo vērtēšanas sistēmu, lai neizveidotos situācija, ka skolēnam, pārejot mācīties no vienas skolas uz citu, vērtējumi atšķiras pavisam krasi.

Tāpat arī skolotāju darbu atvieglotu tas, ja vērtēšanas kritēriji tiktu balstīti uz medicīniskiem pētījumiem un būtu atbilstoši skolēnu īpatnībām konkrētā vecumā.

Plašāk par šo tematu – skaties video!

1 komentārs