“Spēcīgs grūdiens tehnoloģiju ienākšanai mācību iestādēs”; skolēniem un studentiem mācības notiek attālināti

1 komentārs

Skolās pirmdien atsākas mācības un tās ārkārtas situācijas apstākļos notiks attālināti. Pedagogi “900 sekundēm” norāda, ka viņi ir nopietni gatavojušies un ir kaut daļēji gatavi attālināti vadīt mācību stundas.

Rīgas 49. vidusskolas angļu valodas pasniedzēja Ieva Šmite apliecina, ka skolotājiem nav bail no jaunām zināšanām. Ieva piebilst, ka attālinātās mācības ir labs pagaidu variants, taču viņi uzskata, ka tiešu kontaktu ar skolēnu nekas neaizstās.

“Nekas nevar aizvietot sadarbību, mijiedarbību, kas ir stundā. Tāpēc šis ir labs pagaidu variants kādas slimības laikā, bet tas neaizstāj mācību stundu, pārliecināta ir angļu valodas skolotāja.

Izglītības uzņēmuma ”Lielvārds” pārstāvis Jānis Gribusts gan norāda, ka attālinātās mācības patiesībā var ļoti līdzināties klātienes stundām. Pedagogs izvēlas konkrētu tematu nodarbībai un skolotājs redz ne tikai to kā skolēni pilda uzdevumus.

“Var skatīties skolēnu apmeklētību un redzu, kuri nav piedalījušies. Līdz ar to man ir pilna informācija par to, kas klasē notiek,” norāda soma.lv pārstāvis Jānis Gribusts.

Soma.lv ir savienota ar e-klasi, līdz ar to skolotāja uzdotie mājasdarbi uzreiz redzami visiem skolēniem. To, ka attālināti var vadīt ne tikai lekcijas, bet arī grupu darbu, ir pierādījuši Latvijas Universitātes pasniedzēji un studenti.

Tā, piemēram, pasniedzēja Signe Bāliņa norāda, ka pirmie brīži bijuši neveikli, taču viņa un studenti ātri vien apraduši ar jauno kārtību. Latvijas Universitātē nodarbības notiek noteiktos laikos, gluži kā klātienes lekcijas.

“Lekciju grafiks ir nemainīgs, nodarbību saraksts ir nemainīgs. Katram pasniedzējam ir nodrošināta tiešsaistes iespēja no mājas vai universitātes vai laukiem. Izmantojot datoru var novadīt šo lekciju,” stāsta LU lektore Bāliņa.

Universitātes pasniedzēja piebilst, ka viņa jau ir vadījusi arī grupu darbu attālināti un izmantojot video zvanus ir izdevies pilnvērtīgs darbs. Lai vai kā teju visi speciālisti atzīst, ka šā brīža pieredze noteikti ir devusi spēcīgu grūdienu tehnoloģiju ienākšanai mācību iestādēs.
1 komentārs