Šovasar Rīgā plāno izveidot 25 kilometrus pagaidu velojoslu

Pievienot komentāru

Rīgas jaunā vadība izstrādājusi vairākas idejas, kā šovasar galvaspilsētu padarīt zaļāku un iedzīvotājiem draudzīgāku. Viena no iecerēm paredz izveidot aptuveni 25 kilometrus jaunu pagaidu velojoslu. Tāpat vairākās centra ielās iecerēts izveidot gājēju maršrutu. Tas gan var būtiski ietekmēt satiksmi galvaspilsētā. Pašvaldība gan sola – ierobežojumi būšot samērīgi.

Lai novērstu iedzīvotāju pulcēšanos un tajā pat laikā pilsētu padarītu cilvēkiem draudzīgāku, pašvaldība iecerējusi izveidot īpašu atpūtas vietu maršrutu. Tas vīsies no Vecrīgas gar Brīvības pieminekli līdz pat Tērbatas ielai, tālāk – pa Artilērijas, Miera un Baznīcas ielu. No Baznīcas ielas pēc apļveida principa maršruts virzīsies atpakaļ uz Vecrīgu. Šajos kvartālos plānots izvietot koka parkletus, kas būtībā būs apzaļumotas atpūtas vietas.

Parkletus galvenokārt plānots izvietot uz auto stāvvietu un ielu braucamās daļas rēķina. Tas nozīmē, ka, piemēram, Baznīcas ielā, kas ir viens no maršruta posmiem, vasarā šo divu autostāvvietu vietā būs labiekārtota zona gājējiem.

“Automašīnas pārsvarā, piemēram, Miera ielā, brauc apmēram pa ielas vidu. Tātad šī zona, kas būtībā ir gājēju zona, ir aizņemta ar auto novietnēm. Parkleta būtība ir tā, ka mēs viņu pārvietojam vairāk uz brauktuves. Šeit tas varētu būt pa pusi ielas. Parkleta izmēri ir divu autostāvvietu garumā,” norāda Rīgas domes deputāte Alija Turlaja (“Par!/Progresīvie”).

Katrā kvartālā paredzēti divi parkleti. Papildus tiem dome iecerējusi uzņēmējiem nodrošināt iespēju izvietot arī jau saskaņotas, vienota dizaina terases.

“Mēs piedāvājam jau tipveida risinājumus, kad uzņēmējam nav pašam jādomā ne par dizainu, ne viņš atsevišķi jāskaņo pilsētvides un būvvaldes kārtībā. Nekad iepriekš pilsēta nav uzsaukusi terases izbūvi,” saka Turlaja.

Šajā maršrutā ieplānotas arī dažādas kultūras aktivitātes, kuru organizēšanai aktīvisti pašvaldībā var pieteikties līdz 20. aprīlim.

“Tas, kas kādreiz ir noticis atsevišķi – kultūras programma un pilsētvides uzlabojumi, tagad ies kopā. Tās būs dažādas vietas, kur var jebkurš radošais vai nevalstiskā organizācija pieteikt šajā konkursā, mums ir kopumā 400 000 eiro atvēlēti, kur var nākt ar savu ieceri kādai kultūras aktivitātei,” norāda Rīgas domes deputāte Justīne Panteļējeva (“Par!/Progresīvie”).

Pašvaldība apzinās, ka iecerētās izmaiņas iespaidos arī citus satiksmes dalībniekus. Domē sola, ka ierobežojumi būs samērīgi. Piemēram, atšķirībā no pagājušās vasaras šogad pilnībā slēgt kādu ielu autotransportam nav plānots. Vienlaikus gaidāmi dažādi drošību uzlabojoši pasākumi.

“Viens ir satiksmes “mierināšana” – dažādos posmos dažādi. Tas, ko mēs varam pateikt, – šeit, Miera ielā, Baznīcas ielā un Tērbatas ielā, būs 30 kilometri stundā,” skaidro Panteļējeva.

Jaunumi sagaida arī velobraucējus – dome iecerējusi izveidot pagaidu velojoslas aptuveni 25 kilometru garumā. Plānots, ka tās savienos Dzirciemu ar Iļģuciemu, kā arī pilsētas centru ar Sarkandaugavas, Purvciema, Ķīpsalas un Ķengaraga apkaimēm.

“Būtībā šīs pagaidu velojoslas ne ar ko neatšķirsies no īstajām, tās pat arī būs nodalītas. Un tā būtība ir, ka to derīgums ir vismaz trīs gadi. Es teiktu, ka tās ir zaļās multifunkcionālās joslas, kur būs arī visi elektrobraucēji – skrejriteņi, skūteri, segveji un kas nu tur mums viss tikai nav,” skaidro Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks (“Jaunā Vienotība”).

Pašvaldībā cer, ka gan velojoslas, gan atpūtas zonas būs iespējams sākt iekārtot jau jūnijā.