Šogad uz dzelzceļa gājuši bojā jau 12 cilvēki, vēl septiņi guvuši smagus ievainojumus

0 Komentāru
Šogad uz dzelzceļa gājuši bojā jau 12 cilvēki, vēl septiņi guvuši smagus ievainojumus
EVIJA TRIFANOVA, LETA

Par spīti dažādām kampaņām, kas aicina būt piesardzīgiem uz dzelzceļa, cilvēki turpina pārkāpt noteikumus, gūst smagas traumas vai pat zaudē dzīvību.

Šogad uz dzelzceļa jau gājuši bojā 12 cilvēki, vēl septiņi guvuši smagus ievainojumus. Gandrīz puse no upuriem bijusi alkohola reibumā. Šobrīd, kad dienas kļūst arvien tumšākas, negadījumu skaits palielinās, turklāt tikko veikta aptauja liecina, ka neraugoties uz kampaņām par drošības noteikumu ievērošanu uz dzelzceļa, 45% aptaujāto turpina tos pārkāpt.

Biežākie pārkāpumi – cilvēki šķērso sliedes neatļautās vietās, ignorē sarkano luksofora signālu, klausās mūziku uz austiņām un nepārliecinās, vai netuvojas vilciens.

Dainis Zvaners
VAS “Latvijas dzelzceļš”

galvenais tehniskais inspektorsIr tāda atšķirība, ka autoceļā uz gājēju pārejas gājējam ir priekšroka, bet uz dzelzceļa tā nav. Jo vilcien vienkārši nevar apstāties. Un tā drošība katram gājējam un katram satiksmes dalībniekam ir savās rokās.

Eksperti norāda, ka vilciena svars var sasniegt 6000 tonnu – tas nozīmē, ka braucot ar ātrumu 80 kilometri stundā tā bremzēšanas ceļš ir apmēram puskilometrs. Pat ja mašīnists pamana šķērsli, nobremzēt pirms tā bieži vien ir nereāli.

0 Komentāru