2 komentāri

Rīgas domes pakļautībā pilnsabiedrības Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS) vadība pati liek šoferiem neizdot pasažieriem biļetes un naudu likt “melnajā kasē”, taču publiski vaino tajā ”mikriņu” šoferus un televīzijā ”taisa izbrīnītas acis”. Turklāt, ja šoferi atsakās pakļauties šādai kārtībai, tad viņi no darba RMS tiek atlaisti, apgalvo vairāki uzņēmumā strādājošie šoferi.

Jau ziņojām, ka mikroautobusu šoferi anonīmi atklāj, kas viņiem liek neizdot pasažieriem biļetes, proti, tas ir vadības uzstādījums. Turklāt šoferiem nepienākas nedz samaksa par virsstundām, nedz atvaļinājumi.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Piedāvājam Tev ekskluzīvu pilno interviju ar kādu anonīmu RMS šoferi:

(intervija ir latviešu un krievu valodā)

Maršruta mikroautobusa vadītājs: Katram maršrutam ir savs plāns, kas mums ir jāizpilda.

Alberts Dinters, Bez Tabu: Kas tos plānus nosaka?

Maršruta mikroautobusa vadītājs: Priekšniecība

Bez Tabu: Vai ir zināms, kāds konkrēts uzvārds, konkrēts cilvēks, kurš par to ir atbildīgs. Kurš iet pie šoferiem un saka, ka ir jāizpilda šāds plāns?

Maršruta mikroautobusa vadītājs: Par plāniem atbildīgais ir Adrians Baldons. Un mums vēl ir tāds kā brigadieris, kurš, pieņemot darbā šoferus, paskaidro, kā jāstrādā: ka biļetes vēlams neizdot, lai vakarā varam paņemt sev algu, ja plāns ir izpildīts.

Bez Tabu: Kādi ir vidējie plāni, kas ir jāizpilda?

Maršruta mikroautobusa vadītājs: Aptuveni 170 – 190 eiro, var būt arī 160 eiro. Katrā maršrutā ir savs plāns. Tāpat katrā maršrutā, ja plāns ir izpildīts, šoferis var paturēt no 40 līdz 70 eiro. Tas ir tad, ja plāns ir izpildīts.

Bez Tabu: Tātad – no šī te plāna daļa pienākas kā aplokšņu alga?

Maršruta mikroautobusa vadītājs: Jā, jo citas algas nemaz nav,. Nodokļu maksā no minimālās algas.

Bez Tabu: Kas notiek, ja šoferis plānu neizpilda?

Maršruta mikroautobusa vadītājs: Viņam liek ”mīnusu”, viņam nauda ir jāatnes un jāatdod. Ja nē, tad šoferi atlaiž.

Bez Tabu: Vienkārši atlaiž par to, ka viņš nav izpildījis šo te plānu?

Maršruta mikroautobusa vadītājs: Jā, tur ir jābūt noteiktai summai. Ja summa ir tikai 100 eiro, tad šoferi jau sauc pie priekšnieka. Vai nu šoferis atnes naudu vai arī – raksta iesniegumu par atlūgumu.

Bez Tabu: Tad, kad šoferis vakaros atbrauc atpakaļ, kam viņš atdod naudu?

Maršruta mikroautobusa vadītājs: Tur ir speciāls dispečers, kurš paņem naudu. Viņam atdod naudu, bet, ja tev ir palicis pāri, to tu paņem sev kā algu.

Bez Tabu: Tātad šo naudu šoferi atdod vienam konkrētam dispečeram, kurš par to atbild nevis kādam brigadierim vai kādam citam?

Maršruta mikroautobusa vadītājs: Nē, atbildīgs ir cilvēks, kurš pieņem naudu.

Bez Tabu: Vai kādreiz ir bijušas kaut kādas kontroles? Ir tā, ka Rīgas domes Satiksmes departamentam būtu jākontrolē šoferus, vai tiek izdotas biļetes un vai nav tā saucamās ”melnās kases”. Kādreiz ir bijušas pārbaudes? Ja ir bijušas, vai šoferi par to zina?

Maršruta mikroautobusa vadītājs: Es tās neesmu redzējis, bet citi ir teikuši, ka pārbaudes ir bijušas. Šādos gadījumos vadītājs brīdina pasažierus – visi sakiet, ka jums ir e-talons. Kontrolei nav ierīces, ar ko tos pārbaudīt. Parasti arī nepārbauda, tikai pajautā vadītājam, vai viss kārtībā, tad paraksta papīrus un viss. Taču arī tas notiek ļoti, ļoti reti.

Bez Tabu: Tās pārbaudes faktiski nenotiek?

Maršruta mikroautobusa vadītājs: Pārbaužu tikpat kā nav. Ja arī ir, mēs par to uzreiz uzzinām. Tad mūs brīdina, ka ir jāizdod biļetes un nedrīkst vest pasažierus, kuri stāv kājās.

Bez Tabu: Ja tā situācija ir tāda, es saprotu, ka runa par kaut kādām slimības naudām, atvaļinājumiem – par to vispār nevar būt ne runas, ne kā tāda nav?

Maršruta mikroautobusa vadītājs: Nē.

Bez Tabu: Šoferi paši saprot to, ka tā ir melnā kase un ka tas ir likumpārkāpums?

Maršruta mikroautobusa vadītājs: Saprot. Daudzi cilvēki iet prom, jo nevar izturēt mūžīgi cīnīties ar pasažieriem biļešu dēļ. Pasažieris taču domā – ja jau šoferis neiedeva biļeti, tātad zog. Un mēs tieši ar to arī nodarbojamies.

Bez Tabu: Bet tieši tā arī uzņēmuma vadība ir paskaidrojuši?

Maršruta mikroautobusa vadītājs: Viņi taču visu zina. Pēc tam televīzijā taisa izbrīnītas acis, ka nekāds tāds nevar būt… Ja uzzina konkrēti par šoferi, kurš ir izrunājies patiesību, viņu tūlīt pat atlaiž. Tādēļ visi baidās un visi klusē.

TOP komentāri

  • secinājums
    0 0 0

    secinājums

    ..lūk jums atbilde uz to , kāpēc maršruta mikriņi brauc pa Rīgu kā kamikadzes , ignorējot satiksmes noteikumus katru dienu !
  • Arnis!
    0 0 0

    Arnis!

    Oficāli RMS strādā ar zaudējumiem, skaidrs, jo nav jau oficālu ienākumu, jo biļetes nedod. Un pieprasa kompensācijas no valsts. Tajā pašā laikā neregulārais EkoBus brauc par 0.70 nevis 1.00 euro un no valsts neko neprasa.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl