1 komentārs

Tiesa sākusi skatīt vairāku salacgrīviešu un biedrības “Latvijas zeme, daba, tauta” prasību pret Ministru kabinetu par “Rail Baltica” dzelzceļa trases izvietojumu. Iedzīvotāji ir sašutuši, ka pēc pašreizējā varianta dzelzceļš šķērsos vairāk nekā 50 saimniecību teritoriju. Valsts tikmēr uzstāj, ka šis projekta variants ir labākais, kāds vien iespējams, un piekāpties negrasās.

Administratīvās rajona tiesas zālē pirmdien pulcējās vairāki Salacgrīvas iedzīvotāji un biedrības “Latvijas zeme, daba, tauta” pārstāvji. Viņi cēluši prasību, lai izmainītu Ministru kabineta noteikti dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” izvietojumu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Viens no galvenajiem argumentiem: trase ar tehnisko nosaukumu B2-2, ko apstiprinājusi valdība, šķērsos daudzas lauksaimniecības zemes. Salacgrīviešus baida arī būvdarbi, kas notiks vien sešus metrus no mājām, radot troksni, putekļus un sarežģījumus vismaz pusgada garumā.

Liene Strazda
SALACGRĪVAS IEDZĪVOTĀJA

56 saimniecībām tiek sabojātas dzīves. Tikai tāpēc, ka C variantā ceļš iet pa mežu, B variantā iet pāri cilvēku īpašumiem. Plus tas skar biotopus, par ko visi satraucas un nozākā, ka mēs nerūpējamies par dabu, bet B variants skar vairāk biotopu nekā C.

 

Pretējā puse apgalvo, ka tieši salacgrīviešu ieteiktais variants šķērso aizsargājamās dabas teritorijas “Natura 2000”.  Šo variantu noraidīja Satiksmes ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāvji.

Iveta Jēgere
VIDES PĀRRAUDZĪBAS VALSTS BIROJA PĀRSTĀVE

Protams, ietekmes novērtējuma gaitā tika iesaistīta virkne sertificētu ekspertu komanda. Eksperti atbilstoši savai kompetencei deva slēdzienus par to, kāda ietekme būtu vienā vai otrā gadījumā uz gaisu, ūdeni, klimatu, cilvēku.

Jāpiebilst, ka šī ir tikai viena no prasībām, kuru biedrība “Latvijas zeme, daba, tauta” iesniegusi tiesā pret “Rail Baltica” nosprausto projektu. Iebildumi celti arī par dzelzceļa izvietojumu Limbažos un Sējas novadā. Tiesāšanās gan nenozīmē stopkrāna noraušanu visam projektam.

“Rail Baltica” līnijas būvdarbus paredzēts sākt 2020. gadā un pabeigt 2024. gadā.

TOP komentāri

  • Māra
    0 0 0

    Māra

    Aizdomīgi dīvaina šķiet arī taisnā trases posma A3-1 aizvietošana ar vēlāk (nez kādu personu savtīgās interesēs) projektēto C4, kas ir par 3,3 km garāks, veido izliekumus un izmaksātu par ~12 miljoniem EUR vairāk nekā A3-1. Uz manis izvirzītajiem argumentiem ne Satiksmes ministrijai, ne ekspertu Grupai 93 nav pretargumentu, sak, mēs tā gribam, un tā būs. Izskatās, ka mūsu bagātajai valstij +12 miljoni par 7 km trases posmu tāds sīkums vien ir . Interesanti, ko par to teiktu LR Valsts kontrole un ES Transporta un tūrisma komiteja...

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Viegli pagatavojams rudenīgs saldums! Baltās šokolādes un ķirbju trifeles

Viegli pagatavojams rudenīgs saldums! Baltās šokolādes un ķirbju trifeles

Kas gan var būt vēl spilgtāks rudens vēstnesis par ķirbi? Jā, rudens tik tiešām ir klāt, un ar ķirbju piedāvājumu problēmu nav. Anna Panna no ”Gatavo 3” komandas aicina izmantot šo šobrīd tik bieži sastopamo ogu baltās šokolādes un ķirbju trifeļu pagatavošanai, kas būs gards pārsteigums gan ģimenei, gan viesiem.

Lasi vēl