“Sadales tīkls” nodrošinās klientiem jaunu datu pakalpojumu

0 Komentāru
“Sadales tīkls” nodrošinās klientiem jaunu datu pakalpojumu

AS “Latvenergo” meitasuzņēmums AS “Sadales tīkls” izstrādājis datu pakalpojumu, kas ļaus klientiem saņemt elektroenerģijas patēriņa datus mašīnlasāmā formātā, informēja uzņēmumā.

Pakalpojums paredz datus apkopot un automatizēti nosūtīt klientu sistēmām ar intervālu reizi stundā. Jaunais pakalpojums ļaus biznesa klientiem un organizācijām ar lielu elektrības patēriņu vai īpašumu skaitu detalizēti sekot līdzi izlietotās elektrības apjomam un tā izmaiņām, pieņemt datos balstītus lēmumus un plānot energoefektīvu darbību. Šāda veida pakalpojums energoapgādes jomā Baltijas mērogā izstrādāts pirmoreiz, informēja uzņēmumā.

“Dati ir šodienas ekonomikas asinsrite. Aizvadītajā gadā cieši sadarbojāmies ar Ekonomikas ministriju, apspriežot potenciālos risinājumus, kurus “Sadales tīkls” varētu piedāvāt klientiem, tostarp uzņēmējiem, energoefektivitātes paaugstināšanai un izmantojamo resursu samazināšanai, šādi līdzdarbojoties Covid-19 krīzes ekonomisko seku mazināšanā. Operatīvi reaģējot uz pieprasījumu, 2021. gada sākumā esam gatavi piedāvāt klientiem pirmo datu pakalpojumu, tā aizsākot jaunu posmu “Sadales tīkls” inovāciju attīstībā jeb tā saucamajā “EnergyTech” jomā,” stāsta AS “Sadales tīkls” klientu direktore Baiba Priedīte.

Ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs informēja, ka attiecīgais instruments dos iespēju elektroenerģijas lietotājiem ērti un vienkārši piekļūt būtiskai datu kopai, veicinot elektroenerģijas lietotāju izpratni par procesu norisi un to efektivitāti, kā arī nodrošinās datos balstītu lēmumu pieņemšanu.

Kompānijā norāda, ka pakalpojums būs vērtīgs uzņēmumiem un organizācijām ar lielu elektrības patēriņu vai daudziem īpašumiem, kā arī pašvaldībām. Piemēram, uzņēmumi, izmantojot šo pakalpojumu, varēs ērti un precīzi sekot līdzi savām operatīvajām izmaksām – pateicoties automatizētajai datu apmaiņai, būs iespējams ātri pamanīt netipiskas svārstības elektroenerģijas patēriņā un laikus novērst to cēloņus – vai tas būtu kādas elektroierīces defekts, vai, piemēram, bojājumi iekšējā elektrotīklā.

Savukārt, pašvaldībām, kas pārrauga  izglītības, ārstniecības iestāžu, sporta centru, administratīvo ēku u.c. – elektroenerģijas patēriņu, automatizēta datu apmaiņa nodrošinās informācijas pārredzamību, ērtu kontroli un precīzāku budžeta plānošanu, tādējādi paaugstinot darbības efektivitāti un sekmējot finanšu resursu racionālu izlietojumu, uzsver “Sadales tīkls”.

Patlaban pakalpojums ir pieejams tikai juridiskām personām, kas ir AS “Sadales tīkls” klienti un kuru īpašumos ir uzstādīti viedie elektroenerģijas skaitītāji. Šādus skaitītājus izmanto jau vairāk nekā 75 % klientu, un tie attālināti uzskaita līdz pat 90 % no kopējā elektroenerģijas patēriņa.

Pakalpojumu varēs pieteikt AS “Sadales tīkls” klientu portālā www.e-st.lv. Izveidotais risinājums ir pirmais “Sadales tīkla” izstrādātais publiskais enerģijas datu pakalpojums. Nākotnē uzņēmums plāno papildināt mašīnlasāmā formātā pieejamo datu un ar to saistīto pakalpojumu klāstu, kā arī paplašināt pakalpojuma saņēmēju grupas.

“Sadales tīkls” ir valstij piederošajā “Latvenergo” koncernā ietilpstošs elektrotīkla uzturētājs un attīstītājs Latvijā. Kompānija nodrošina sadales elektrotīklu ekspluatāciju, atjaunošanu un plānveida attīstību, elektroenerģijas izlietošanas uzraudzību, zudumu samazināšanas pasākumus un elektroenerģijas uzskaiti, kā arī veic jaunu pieslēgumu izveidi.

Jau ziņots, ka “Sadales tīkla” apgrozījums 2020. gadā deviņos mēnešos bija 218,651 miljons eiro, kas ir par 8% mazāk nekā 2019. gada attiecīgajā laika periodā, savukārt kompānijas peļņa samazinājusies 5,4 reizes un bija 3,565 miljoni eiro.

0 Komentāru