Sabiedriskajā transportā Rīgā ievieš koda biļetes; aplikācija un platformas ieviešana izmaksāja līdz 230 000 eiro

0 Komentāru

Galvaspilsētas sabiedriskajā transportā ieviestas koda biļetes, ļaujot klientiem veikt norēķinus par braucieniem ar viedtālruni tiešsaistes režīmā, taču jaunajam risinājumam paralēli joprojām darbosies arī esošais risinājums – e-talons, informēja “Rīgas satiksmes” pārstāvji.

Jaunās sistēma būtība – mobilajai lietotnei piesaistīta bankas karte. Cik tajā būs nopirkti braucieni, tik reizes ar telefonu var skenēt transportā izvietoto kvadrātkodu. Līdz šīs nedēļas beigām visos sabiedriskajos transportos Rīgā būs izvietotas koda biļešu reģistrācijas iespējas.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV) informēja, ka jaunievedums paredzēts, lai no e-talonu sistēmas pārietu uz jaunu, ērtu sistēmu, par saprātīgām izmaksām. Tuvākajos divos gados iecerēts pilnvērtīgi pāriet uz jauno sistēmu, kas ļaus norēķināties par biļetēm dažādos veidos – ar bankas kartēm, viedierīcēm. Jaunievedums darbojas no 21.oktobra, ļaujot jau tagad norēķināties par biļetēm virtuāli, nestāvot rindā pēc tām uz ielas vai veikalos, kas ir sevišķi aktuāli esošajos epidemioloģiskajos apstākļos, kad jānovērš drūzmēšanās.

“Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa pastāstīja, ka patlaban pabeigta jaunās lietotnes izstrāde, nodrošinot tās tehnoloģisko risinājumu un koda biļetes plašu izmantošanu “Rīgas satiksmē”. Pirmie transportlīdzekļi ar jauno tehnoloģisko risinājumu jau devušies Rīgas ielās un virtuāli iegādāto biļeti var uzrādīt kā derīgu maksājuma līdzekli transporta izmantošanai. Tas esot alternatīvs risinājums esošajai biļešu sistēmai. Visa jaunās aplikācijas izstrāde un visas platformas ieviešana izmaksāja līdz 230 000 eiro. Tās uzturēšanas izmaksas vēl nav zināmas, bet uzņēmums šajā kontekstā izsludinās iepirkumu procedūru. Prognozējams, ka koda biļešu sistēmas uzturēšnas izmaksas būs samērīgas, lēsa Innusa.

Innusa uzsvēra, ka lietotāji varēs izvēlēties, kuru no trīs iespējamajām aplikācijām koda biļetes iegādē ikdienā izmantot “Rīgas satiksmes”, “Mobilly” vai personu apvienības SP Grupa lietotni, kas šobrīd vēl ir izstrādes procesā.

Lai nopirktu vienreizējo brauciena biļeti, “Mobilly” izvēlnes joslā jāuzklikšķina uz sadaļas “Citi” un jāizvēlas “Rīgas satiksmes elektroniskā biļete”. Turpretī, lai biļeti aktivizētu, mobilajā lietotnē nepieciešams noskenēt transportlīdzeklī izvietoto QR kodu. Pēc biļetes aktivizēšanas tiek ģenerēts unikāls QR kods, kas atrodams aktīvo biļešu sarakstā un ko pēc nepieciešamības uzrādīt kontrolierim. Maksa par biļeti paliek nemainīga – arī iegādājoties to “Mobilly”, biļetes cena ir 1,15 eiro.

Reģistrācijas uzlīme, lai koda biļeti validētu, ir izvietota dažādās vietās, lai būtu ērti pieejama reģistrācijai ikvienam. Reģistrācijas uzlīmes veidotas, lai varētu noskenēt koda biļeti un, ja rodas tehnoloģiskas problēmas, tās reģistrācijai ir alternatīva iespēja, identifikācijas numurs, kuru ievadīt iegādātās biļetes lauciņā.  Ja gadienā radušās problēmas ar koda biļetes kvadrātkoda skenēšanas iespēju, to joprojām var uzrādīt arī kontrolierim, reģistrēt šādi.

Innusa teica, ka pagaidām iespējams iegādāties vienreizējas braukšanas biļetes par pilnu cenu, taču nav izslēgts, ka, strādājot pie attīstības produktiem, būs pieejamas arī koda biļetes ar atlaidēm dažādām iedzīvotāju grupām. Ar laiku iecerēts paplašināt mobilajā lietotnē pieejamo biļešu klāstu.

Skaties.lv novēroja, ka jau pirmajā dienā ar lietotni ir problēmas un biļetes var neizdoties iegādāties.

Dažiem aplikācijas lietotājiem parādījās teksts ar uzrakstu “kļūda”.

“Rīgas satiksmē” lietotājam atbild, ka šādai situācijai noteikti nevajadzētu būt un par šo situāciju ir informēti tehniskie kolēģi.

Arī Skaties.lv mēģināja iegādāties biļeti, un rezultāts bija līdzīgs – līdz pirkšanai neizdevās tikt, jo parādījās kļūda.

Komentējot aktualitātes Covid-19 kontekstā, Innusa teica, ka papildu sabiedrisko transportlīdzekļu reisi pagaidām netiks nodrošināti, bet saglabāsies braucieni esošajā apmērā, kāds apstiprināts septembrī, balstoties uz maksimālo pieejamo kapacitāti. Arī “Rīgas satiksmes” darbinieki slimo ne tikai ar parastām saslimšanām,  bet arī ar Covid-19, un tamdēļ nav iespēju nodrošināt papildus transportlīdzekļus un reisus.

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka tuvākajā laikā sabiedriskajā transportā Rīgā būs pastiprināta kontrole, lai apzinātu masku lietošanu un sociālās distances ievērošanu. Ņemot vērā, ka vien no šodienas uz četrām nedēļām atceltas atlaides sabiedriskajā transportā Rīgā un tehniskās iespējas atslēgt šis biļetes, sākotnēji netiks sodīti pasažieri par to, ko viņi nezināja, teiksim, ja kāds iegādājies biļeti ar atlaidi arī tagad.

Komentējot vakcinēto darbinieku īpatsvaru, Innusa norādīja, ka apmēram divas trešdaļas “Rīgas satiksmes” darbinieku vakcinējušās pie ģimenes ārstiem paši pēc savas iniciatīvas un to, kas nevēlas vakcinēties pret Covid-19, ir nepilni 5%. Pagaidām ar testiem tiek nodrošināta vēl nevakcinēto darbinieku pielaišanu pie darba, bet pēc 15.novembra pret Covid-19 nevakcinētie uzņēmumā strādājošie tiks atstādināti no darba pienākumu veikšanas.

0 Komentāru