Komentāri

Finanšu ministrijā izmisīgi domā, kā rīkoties, lai sabiedrību motivētu maksāt nodokļus. Viens no plāniem paredz motivācijas pasākumos iesaistīt populārus māksliniekus. Reperu grupa Olas ar pašsacerētiem priekšnesumiem mēģinās pārliecināt jauniešus – nākamos darba ņēmējus un devējus – par nodokļu nomaksas nepieciešamību.

Finanšu ministrija vēl vairākiem māksliniekiem piedāvāja iesaistīties jauniešiem adresētajā informatīvajā kampaņā par godprātīgas nodokļu nomaksas nozīmi. Taču tikai reperu grupa Olas neatteica. Pārējie pauda skepsi par nodokļu nomaksu vai arī prasīja lielus honorārus.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Mākslinieku neviennozīmīgā attieksme atspoguļo kopējo noskaņojumu sabiedrībā. SKDS aptauja liecina, ka 2014. gadā nodokļu nomaksu pilnā apmērā atbalstīja vien 41% iedzīvotāju. Šogad attieksme ir nedaudz uzlabojusies, taču joprojām vairākums ir skeptiski.

Foto:

Valsts ieņēmumu dienestā uzskata, ka iedzīvotājiem trūkst informācijas, kā tiek tērēti viņu nomaksātie nodokļi un kāds ir katra personiskais ieguvums. Kampaņā “Nomaksāt! Nevis nemaksāt!” paredzēts visus neskaidros jautājumus izskaidrot.

Kampaņa arī esot daļa no ēnu ekonomikas samazināšanas pasākumiem. Tiek lēsts, ka pelēkā ekonomika Latvijā pārsniedz 20% no iekšzemes kopprodukta. Finanšu ministrijā cer, ka līdz 2020. gadam vajadzētu sasniegt tādu līmeni, lai godprātīga nodokļu nomaksa tiktu uzskatīta par pašsaprotamu rīcību.

Kampaņas vienojošais elements ir mirkļbirka “#nomaksāt”. Interneta vietnē nomaksat.lv var aizpildīt testu un noskaidrot savu nodokļu maksātāja tipu. Atgādinām, ka arī iepriekš rīkotas dažādas izglītojošas kampaņas par nodokļu nomaksas lietderību. Nav gan pētīts, cik lielu un vai vispār tās ir atstājušas iespaidu uz sabiedrības viedokli par šo jautājumu.

Skaties video:

Lasi vēl