Rīgas Satiksmei šaubīgi tēriņi 12 miljonu eiro apmērā, bet Rīgas vadība atbalsta dārgākas biļetes

5 komentāri
Rīgas Satiksmei šaubīgi tēriņi 12 miljonu eiro apmērā, bet Rīgas vadība atbalsta dārgākas biļetes
Foto: LETA

Rīgas dome no februāra dubulto maksu par braukšanu galvaspilsētas sabiedriskajā transportā, bet daudzi piemēri liecina, ka nauda Rīgas satiksmē pazūd kā melnā caurumā.

Par spīti tam, ka galvaspilsētas satiksmes organizators ir visvairāk dotētais uzņēmums valstī, tas ir arī ļoti noslēgts un  patieso ainu noskaidrot ir grūti pat domes opozīcijai.

100 miljonu dotācija – Rīgas Satiksmei par maz

Uzņēmums Rīgas Satiksme dotācijās gadā saņem teju 100 miljonus eiro jeb summu, kas salīdzināma ar visas Jūrmalas budžetu. Subsīdiju maksā ikviens rīdzinieks, pat ja ne reizi nav izmantojis zili baltos braucamos. Dažus mēnešus pēc Saeimas vēlēšanām izrādījies, ka arī ar šādu pretimnākšanu nepietiek, lai Rīgas satiksme savilktu galus. Ušakova vadītā dome biļetes cenu dubultoja, tajā paša laika  milzīgais dotācijas apjoms tikpat kā nav sarucis.

Apšaubāmie tēriņi

Nesen Valsts kontrole Rīgas Satiksmē veica revīziju un  šaubīgi iztērētās summas ir iespaidīgas – 11 miljoni eiro samaksāti par degvielu, kas iegādāta apejot publisku iepirkumu, teju miljons pārskaitīts partijas Saskaņa kabatas arodbiedrībai LABA, 200 tūkstoši iztērēti par bezjēdzīgo Rīdzinieku kartes kampaņu, bet 140 tūkstoši par līzingā paņemtiem Volvo limuzīniem,  ar ko vizinās uzņēmuma vadība. Klāt jāpieliek necaurspīdīgie darba līgumi un atbalsts basketbolam, kā rezultātā var apšaubīt 12 miljonu eiro tēriņu pamatotību, bet arī tas nav viss.

Valsts kontroliere Elita Krūmiņa norāda, ka arī pirms tam par dažāda veida dārgajiem iepirkumiem, kas bija saistīti ar transporta līdzekļiem un elektronisko norēķinu sistēmu  – bija šaubas. ”Nav pārliecības, ka Rīgas Satiksme ir organizēta atbilstoši labas pārvaldības principiem,” tā Krūmiņa.

Ušakovs vaino valdību

Ušakovam uz visiem pārmetumiem ir viena atbilde –  vainīga ir valdība, bet Rīgas satiksmē strādājot labi. Runas par uzpūstajām biļetes cenām esot nepamatotas

Nils Ušakovs: ”Šajā situācijā man nav neviena argumenta neticēt šiem aprēķiniem, kas ir veikti ņemot vērā ļoti precīzi noteiktu Ministru kabineta formulu.

Domes Opozīcija gan pārliecināta, ka nesaimnieciska rīcība daudzu gadu garumā ir novedusi Rīgas satiksmi  līdz bankrota slieksnim. Savukārt cenu celšana biļetēm un autostāvvietām ir mēģinājums to glābt.

Rīgas Domes deputāts Olafs Pulks (Vienotība): ”Kāpēc mēs pērkam tik dārgus trolejbusus, un visus tik dārgus! Varbūt, ka mums vajajdzēja pirkt daļu ar dīzeļdzinējiem, bet ne visus. Šādi jautājumi jau netiek runāti, jo tas noteikti samazinātu pašizmaksu. Jo galu galā – tad kad piestāda rēķinu, tad ir bļaušana un čīkstēšana un raudāšana, ka Vienotība viņiem nepalīdz. Bet tad, kad bija jāpērk dārgie trolejbusi, tad kad bija jādod ardobiedrībai Laba, tad viņi neteica – k jūs domājat, ko Vienotība domā, ko valdība domā.. Tas bija es esmu saimnieks, man ir divi kaķi.. tagad viss ir slikti.”

Būs sastrēgumi

Eksperti prognozē, ka sabiedriskā transporta sadārdzināšana, radīs vēl lielāku haosu transporta sistēmā, palielinot arī sastrēgumus.

Ušakovs apgalvo, ka par stāvlaukumu izvietošanu ārpus centra nav aizmirsts, tomēr esot problēmas atrast privātos partnerus, kas ar domi gribētu sadarboties.

5 komentāri