“Rīgas satiksmei” jaunie ūdeņraža trolejbusi bieži jāremontē

1 komentārs

Rīgas vicemērs kritizē slaveno “Rīgas satiksmes” ūdeņraža trolejbusu projektu – izrādās, jaunie braucamrīki ir bieži jāremontē, vēsta TV3 Ziņas.

2018. gada novembrī uz Rīgu atveda pirmo miljonu vērto ūdeņraža trolejbusu, taču kopumā 16 miljonus vērtais projekts vairākkārt atlikts tehnisku ķibeļu dēļ. Izrādījās, ka nevar savienot speciāli uzbūvēto ūdeņraža uzpildes staciju ar pašiem braucamajiem, un pirmie specializētie trolejbusi pa Rīgu sāka pārvietoties vien pagājušā gada martā.

Rīgas vicemērs pauž bažas par projektu, jo ūdeņraža trolejbusi jau tagad ir bieži jāremontē.

Vilnis Ķirsis, Rīgas vicemērs, “Vienotība”

“Ņemot vērā, ka viņiem ir garantijas periods, ir tehniskas problēmas regulāri, līnijā var dabūt sešus, līdz septiņus, bet vairāki stāv dīkstāvē.”

“Rīgas satiksmē” gan bažas noraida, uzsverot, ka ūdeņraža tehnoloģija vēl aizvien strauji attīstās un remonti kopumā nav nekas neparasts. Rīgā īstenotais projekts ir starptautisks un tajā piedalās seši partneri no trim valstīm – Latvijas, Igaunijas un Nīderlandes, turklāt 50% no izmaksām līdzfinansēja Eiropas Savienība.

Andris Lubāns, “Rīgas satiksmes” valdes loceklis

“Kā jau jebkurai tehnikai ar jaunu tehnoloģiju, kas šajā gadījumā ir ūdeņradis, ir arī nedaudz vairāk defektu un neplānotu remontu, attiecīgi, arī šo trolejbusu dīkstāves. Šie trolejbusi pilnīgi noteikti turpinās braukt pa Rīgas ielām, tie ir pilnvērtīgi trolejbusi un tā ir tikai neliela daļa no visa parka, ir vairāk nekā 270 trolejbusu vienības, ikdienā ekspluatējam 180, tad šie 10 ir tikai neliela daļa.”

Rīgas vicemērs pauž cerību, ka nākotnē galvaspilsētas ielās arvien vairāk redzēsim sabiedrisko elektrotransportu – tādu kā hibrīdu starp trolejbusu un autobusu, kas daļu maršruta var braukt pievienots pie trolejbusa vadiem, bet daļu – autonomi, izmantojot akumulatora enerģiju. Šāds variants būtu ļoti piemērots, lai rīdziniekus nogādātu, piemēram, no Rīgas centra līdz “Ikea” veikalam Stopiņu novadā.

Vilnis Ķirsis, Rīgas vicemērs, “Vienotība”

“”Rīgas satiksme” realizē Eiropas Savienības (ES) projektu, plāns iepirkt videi draudzīgus satiksmes līdzekļus, ir tikai viens piegādātājs gatavs, cena ir augstāka, nav konkurence un draud, ka nākamais iepirkums var būt gana daudzsološs, esam pieņēmuši lēmumu iet uz elektro vai batereju autobusiem, plānots ieprikt 35 šādas vienības

Šogad veiktā aptaujā 60% rīdzinieku norādīja, ka ikdienā garāku gabalu pārvarēšanai brauc ar sabiedrisko transportu, 43% iet kājām, bet 53% brauc ar privāto automašīnu. Pašvaldībā cer, ka ērts un moderns sabiedriskais transports mudinās iedzīvotājus no mašīnām pārstēsties uz trolejbusiem un autobusiem, lai atvieglotu pilsētas satiksmi un uzlabotu dzīves kvalitāti Rīgā.

1 komentārs