“Rīgas satiksme” atmaskojusi un padzinusi negodīgu darbinieku, kurš krāpies ar pašvaldības apmaksātajiem e-taloniem

12 komentāri
“Rīgas satiksme” atmaskojusi un padzinusi negodīgu darbinieku, kurš krāpies ar pašvaldības apmaksātajiem e-taloniem
VLADISLAVS PROŠKINS, F64

Pēc pārbaudes par aizdomīgi biežajiem, pašvaldības subsidēto e-talonu pīkstināšanas gadījumiem “Rīgas satiksme” atmaskojusi un no darba atbrīvojusi negodīgu darbinieku, kurš devis pieeju “invalīdu biļetēm” cilvēkiem, kuriem tās nepienācās.

Nākotnē, iespējams, Rīgā varētu ieviest e-talonu izmantošanas kvotas.

Aizdomās par mahinācijām ar invalīdu pārvadājumiem Rīgas mikroautobusos valsts pavasarī apturējusi 2,2 miljonu eiro dotāciju Rīgas domei. Viens no iemesliem – dīvainības ar aizdomīgi biežu pašvaldības apmaksāto e-talonu validāciju mikroautobusos.

Pēc Autotransporta direkcijas aprēķiniem, rekordisti mēnesī pīkstinājuši subsidēto e-talonu 300 reižu, bet “Rīgas satiksmes” dati ir vēl iespaidīgāki – rekords ir ap 500 validācijām mēnesī.

Pēc pamatīgas pārbaudes “Rīgas satiksme” atzīst, – nepilnības sistēmā patiešām pastāv.

“Tik tiešām konstatētas neatbilstības. 3000 braucieni, rēķinot par 1,5 eiro – ir 4500 eiro. Tā nav  “Rīgas satiksmes” vaina, balss sistēmu nesavienojamība. Ja “Rīgas satiksmei” nenonāk informācija, ka šai personai nav invalīda statusa, mēs nevaram zināt. Šobrīd ir izdarīts daudz, lai veiktu uzlabojumus. Jā, cilvēkam ir iespējas braukt 400 reizes mēnesī. Nevar aizliegt. Pensionāram ar 75 gadiem patīk 300 reizes mēnesī braukt. E-talonu nopīkstina. Tas nav pārkāpums,” saka “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētājs Ernests Saulītis.

Bet, rūpīgāk pārbaudot sistēmu, atklājies, ka pārkāpumu veicis kāds “Rīgas satiksmes” darbinieks, kas piešķīris atlaides par braucieniem sabiedriskajā transportā cilvēkiem, kuriem tās nepienākas.

“Esam konstatējuši mūsu darbinieku negodīgu rīcību divos gadījumos. Bez jebkāda pamatojuma tika piešķirtas tiesības izmantot invalīda braukšanas atlaidi. Cilvēki ir atbrīvoti no darba,” skaidro Saulītis.

Tikmēr domes opozīcija skeptiski noskaņota, akcentējot, – kamēr e-talona sistēmu uzturētās “Rīgas karte”, par uzlabojumiem var nesapņot.

Saulītis lēš, ka nākotnē “Rīgas satiksme” varētu noteikt arī kvotu, cik reižu mēnesī atlaižu saņēmēji var izmantot pašvaldības apmaksātos e-talonus, bet tā jau ir pašvaldības, nevis “Rīgas satiksmes” izšķiršanās un politisks lēmums.

12 komentāri