Rīgas domē nerimst kaislības par satiksmes organizēšanas jautājumiem

0 Komentāru

Rīgā turpinās ķildas par to, kā labāk organizēt satiksmi galvaspilsētā, un, kas interesanti, skaidrībā īsti nevar tikt pati koalīcija, kamēr opozīcija pārliecināta, – pie varas esošie sapinušies meistarībā, vēsta TV3 Ziņas.

Rīgas domē nerimst kaislības par satiksmes organizēšanu Aleksandra Čaka un Krišjāņa Barona ielā. Savstarpēji pārmetumi izskan arī starp koalīcijas partneriem.

Rīgas galvenās ielas un nu jau bēdīgi slavenie stabiņi bijuši starp lielākajiem strīdus āboliem šajā galvaspilsētas domes sasaukumā. Velojoslu eksperiments Aleksandra Čaka ielā beidzās ar tādu kā hibrīdrisinājumu – divas autotransporta joslas, viena sabiedriskajam, vēl viena viena velotransportam.

Vienlaikus atbildīgā Rīgas dome komiteja vienojās, ka Krišjāņa Barona iela būtu pārveidojama par ielu gājējiem, velosipēdistiem un tramvaja satiksmei. Ar privāto auto tur brauktu vien, piemēram, tie, kuri tur dzīvo vai strādā.

Olafs Pulks (“Jaunā Vienotība”), RD Satiksmes komitejas priekšsēdētājs

“Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē šodien bija paredzēts vērtēt līdz šim paveikto, ka Krišjāņa Barona ielu pārveidotu par ielu gājējiem, taču pēdējā brīdī sēdi atsauca.”

Komitejas priekšsēdētājs skaidro, ka šādi lēmis, jo vairāk koalīcijas kolēģi no “Progresīvajiem” iesniedza priekšlikumus, kuri neesot saistīti ar šodien izskatāmo, tīri informatīva rakstura jautājumu. Politiķis šo rīcību saista ar to, ka līdz Saeimas vēlēšanām atlicis vien aptuveni gads.

Olafs Pulks (“Jaunā Vienotība”), RD Satiksmes komitejas priekšsēdētājs

“Acīmredzot vienam otram tas licis kļūt tādam tramīgām un uzbudinātākam. “Jaunā Vienotība” ir atbildīga partija, mēs nevaram atļauties gan ar satiksmes organizāciju, gan ar darbiniekiem eksperimentēt un atļauties viņiem no dienas uz dienu dot kādus citus uzdevumus.”

“Progresīvo” pārstāve gan uzsver, ka jābeidz līdzšinējie nepārdomātie risinājumi, tāpēc priekšlikumi paredzēja dienestiem sagatavot gan galvaspilsētas satiksmes attīstības vīziju, gan triju gadu rīcības plānu.

Agnese Logina (“PAR!”/”Progresīvie”), RD Satiksmes komitejas priekšsēdētāja vietniece

“Ir pagājis gads kopš ievēlēšanas. Ir pienācis laiks parādīt, ko tad mēs īsti grasāmies pārmainīt. Citādi mēs fokusējamies uz mazām šaurām lietām, nevis uz lielo bildi. Par to lielo bildi mēs esam runājuši jau kopš jūlija dažādās iekšējās sarunās. Tagad mēs gribam, lai tās sarunas ir arī publiski, jo mēs esam par atklātību.”

Taujāta, vai ar to nevajadzēja sākt pirms lēmumiem par Čaka ielu, Barona ielu un citiem, viņa piekrīt, – visticamāk, ka vajadzēja.

Ar vieglu smīnu uz šo visu noskatās opozīcijā esošais Juris Radzevičs, kurš pārliecināts, ka koalīcija pati šos satiksmes lēmumus politizējusi un tagad sapinušies meistarībā.

Juris Radzevičs (GKR), Rīgas domes deputāts

“Var redzēt, ka viņi ir savas politikas ķīlnieki. Tur pat opozīcijas pirksta nav. Visu, ko labu dara, paši sliktu arī sev dara.”

Koalīcija tagad plāno apspriesties, kā turpmāk rīkoties. Lai gan varētu šķist, ka īsti vairs saprast nevar, kas tad būs ar tām ielām, Pulks atzīmē, – joprojām plāns Barona ielu nākamgad atvēlēt gājējiem, ja tam būs finansējums.
0 Komentāru