Komentāri

Rīgas dome nolēmusi atdzīvināt četrus gadus vecu ideju par pazemes tuneļa būvniecību zem Uzvaras bulvāra. Šis vērienīgais projekts, kura izmaksas lēšamas ap 155 miljoniem eiro, krīzes dēļ tika apturēts, bet tagad ir nosūtīts uz atkārtoto apstiprināšanu.

Pazemes tuneli, kas savienotu Raņķa dambi un Vienības gatvi, Rīgā nolēma būvēt vēl pirms četriem gadiem. Šā gada martā projektam ir beidzies derīguma termiņš. Tomēr šo ideju tagad nolemts atdzīvināt, un tuneļa pārprojektēšanai piešķirti 120 tūkstoši eiro. Tiek cerēts, ka tunelis atslogos no smagā transporta Nacionālas bibliotēkas apkārtni.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

RD Satiksmes departamenta Transporta būvju plānošanas pārvaldes priekšnieks Ilgvars Rimša:
Tas tunelis ir tikai posms no šā te savienojuma, kas nodrošinās Via Baltica ievada Rīgā tālāku normālu pārvietošanos transportam. Tiek izslēgts maģistrālo ielu fragmentārais raksturs, un varēs visi normāli izbraukt no ievada, tālāk uz Daugavgrīvas ielu un tālāk smagais transports uz Daugavas kreisās puses ostas teritoriju.

Projekta plānotās kopējas izmaksas – ap 155 miljoniem eiro. Trešdaļu šīs summas Rīgas dome cer segt no Eiropas fondiem. Rīgas centra atslogošana no smagā transporta un satiksmes optimizēšana ir to jomu sarakstā, kurām Eiropa plāno piešķirt naudu turpmākajos 7 gados. Savukārt Ministru kabinets jau ir aizsūtījis saskaņošanai Eiropas Komisijai attiecīgo nacionālo programmu. Atbilde esot gaidāma jau šā mēneša beigās. Ja tā būs pozitīva, valdība ķersies pie normatīvas bāzes izstrādes. Un tad Rīgas dome varēs pretendēt uz naudas saņemšanu.

Satiksmes ministrijas Investīciju departamenta direktore Ligita Austrupe:
Tīri idejiski izklausās jā, ka šīs projekts varētu būt atbilstošs. Jautājums drīzāk ir par tehniskā izpildījuma, par projekta saturisko atbilstību kritērijiem. Kas arī tiks vērtēts šajā projektu iesniegumu atlasē.

Pēc plāna tuneli varētu sākt būvēt 2017. gadā. Taču darbu sākums tomēr var aizkavēties, jo nav līdz galam atrisināts īpašuma jautājums. Viena no problemātiskajām vietām – Jelgavas iela. Te ir 32 privātie zemes gabali un mājas. Lai tās nevajadzētu nojaukt, iepriekšējā projektā tuneli nedaudz novirzīja pa kreisi. Bet tagad sanāk, ka tas varētu traucēt iebraukšanai Trolejbusu depo. Vai projektu mainīs vēlreiz, pagaidām nav skaidrs.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl