Rīgas autoostu “Rail Baltica” būvniecības laikā pārcels uz Torņakalnu

Komentāri

“Rail Baltica” būvniecības laikā centrālā autoosta tiks pārcelta uz Torņakalnā izbūvētu multimodālo satiksmes mezglu, kas pēc tam darbosies kā reģionālā autoosta, šodien Pilsētas attīstības komitejā sacīja Pilsētas attīstības departamenta vadītājs Dzintars Balodis.

Viņš pauda, ka pašreiz Rīgas dome sākusi divu projektu realizēšanu, kas ir saistīti ar “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas izbūvi – tā ir Torņakalna multimodālā transporta mezgla izbūve un Centrāltirgus teritorijas pārbūves. Citas projekta piegulošās teritorijas Rīgas dome sāks plānot tad, kad būs skaidras “Rail Baltica” ietekmētās teritorijas un piedāvātie risinājumi.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Multimodālais transporta mezgls tiks izveidots Torņakalna degradētajā teritorijā starp Vienības gatvi un Dzelzceļa līniju. Tam ir paredzēts Kohēzijas fonda finansējums 7 miljonu eiro apmērā. Šai vietā tiks izveidota jauna reģionālā autoosta, stāvparks, pasažieru apkalpošanas ēka. Pašreiz no pašvaldības tehniskā projekta izstrādei ir piešķirti 290 000 eiro.

Torņakalna projektam būs divas daļas – multimodālais mezgls autosatiksmei, par ko atbildīga ir Rīgas dome. Savukārt par tagadējās Torņakalna stacijas pieslēgšanu multimodālajam mezglam un tās vēsturiskās ēkas pārcelšanu atbildēs uzņēmums “Eiropas Dzelzceļa līnijas”, apstiprināja uzņēmuma pārstāvis.

Balodis pauda, ka Torņakalna multimodālais mezgls būs alternatīva autoostai laikā, kamēr tiks būvēta “Rail Baltic” trase, tomēr nav bijušas runas, ka autoostu varētu pilnībā pārcelt uz Torņakalnu. Torņakalna multimodālais mezgls ir plānots kā reģionālā autoosta, savukārt jautājums par centrālo autoostu vēl ir diskutējams un apspriežams.

Otrs “Rail Baltica” kontekstā realizējams pašvaldības projekts ir Centrāltirgus revitalizācija. Arī šī tehniskā projekta izstrādei piešķirti 290 000 eiro, un tā laikā plānots veikt degradētās teritorijas revitalizāciju, pārbūvējot kanālmalu pie Kārļa baseina, Centrāltirgus ielu un modernizējot paviljonus.

Pašreiz, lai labāk sagatavotos “Rail Baltica” projektam, Pilsētas attīstības departaments sācis sarunas ar Satiksmes ministriju (SM) par memoranda parakstīšanu, kurā viens no punktiem būtu pārresoru darba grupas izveide saistībā ar “Rail Baltica”.

Pilsētas attīstības departaments projektā iesaistās ar lokālplānojuma izstrādi, kas ir jāpabeidz līdz 2018.gada janvārim.

“Eiropas dzelzceļa līniju” Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna pastāstīja, ka pašreiz ir noslēdzies pērn izsludinātais metu konkurss, kas paredz centrālās stacijas, dzelzceļa uzbēruma un dzelzceļa tilta pārbūves.

Metu konkursā teritorija tika iedalīta divās grupās – 14 hektārus liela teritorija, kurā īstenojams “Rail Baltica projekts un 59 hektāru liela izpētes teritorija, lai paskatītos plašāk, kā jaunā infrastruktūra iekļausies pilsētvidē. Žūrija izvēlēja divus otrās vietas ieguvējus, kā arī piešķīra četras veicināšanas balvas. Viena no veicināšanas balvām tika piešķirta projektam, kas paredzēja pilnībā jauna tilta izbūvi tagadējam dzelzceļam un “Ŗail Baltic” līnijai, bet pašreizējā tilta pārveidi par gājēju un velosipēdistu tiltu. Driksna uzsvēra, ka tas ir labs risinājums, tomēr tam būtu nepieciešami papildu 50 miljoni eiro.

Kā uzvarētājs metu konkursā tika izvēlēts Dānijas arhitekts “PLH Arkitekter A/S” sadarbībā ar “COWI A/S”.

 

Lasi vēl