Rīgā šogad pārbūvēs Ģertrūdes ielu un atsāks darbus uz Brasas pārvada

Pievienot komentāru

Tuvojoties kārtējai būvdarbu sezonai, autobraucējiem jārēķinās ar remontdarbiem arī Rīgas ielās – šogad vērienīgākā pārbūve plānota Ģertrūdes ielā, tomēr papildu grūtības autobraucējiem varētu sagādāt arī piecas jaunas velo joslas, kas savienos pilsētas centru ar apkaimēm, vēsta TV3 Ziņas.

Rīgas ielu remontēšanai pašvaldība šogad atvēlējusi 11 miljonus eiro. Par šo naudu ieplānots pabeigt citos gados iesāktos projektus un ķerties klāt jauniem. Piemēram, šogad plānots noslēgt Deglava tilta pārbūvi un Aleksandra Čaka ielas labiekārtošanu, kā arī turpināt Austrumu maģistrāles un Sarkandaugavas pārvada izbūvi. Darbi atsāksies arī uz Brasas pārvada.

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs

“Galvenie remontdarbi, kas skars pilsētas iedzīvotājus un būs konkrēti redzami, būs Bruņinieku ielas seguma atjaunošana. Nākamais, kas būs redzams, tā ir Ģertrūdes ielas seguma maiņa, bet tur ir tāds komplicēts darbs, kura sākumā mainīs komunikācijas gan “Rīgas ūdens”, gan “Rīgas siltums” un tikai pēc tam mainīsim segumu.”

Pilsētas centrā satiksmes plūsmu palēninās arī domes iecere izvietot uz ielām labiekārtotas atpūtas vietas jeb parkletus, kurus izbūvēs, samazinot stāvvietu skaitu un ielas braucamās daļas platumu. Tā rezultātā braukšanas ātrumu līdz 30 kilometriem stundā plānots samazināt, piemēram, Miera, Baznīcas un Tērbatas ielās. Pašvaldībā gan sola, ka satiksmes kustības ierobežojumi būs samērīgi.

“Satiksmes ierobežojumi mūsu gājēju maršrutā nebūs nekur. Varēs pārvietoties – vienkārši būs lēnāk un uzmanīgāk. Visi risinājumi tiek izstrādāti, ņemot vērā kopējo situāciju pārējās ielās,” skaidro Rīgas domes deputāte Justīne Panteļējeva (“Par!/Progresīvie”).

“Katru šo vietu skatīs un skaņos mūsu satiksmes organizācijas speciālisti. Viņi ņems vērā obligāti tādu pozīciju, lai sabalansētu visu iesaistīto pušu intereses,” norāda Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks (“Jaunā Vienotība”).

Izmaiņas šogad skars arī pilsētas apkaimes, jo pašvaldība plāno izveidot jaunas velo joslas vairāku desmitu kilometru garumā. Izmaksas – pusmiljons eiro. Plānots, ka jaunā infrastruktūra savienos Dzirciemu ar Iļģuciemu, kā arī pilsētas centru ar Ķengaragu, Purvciemu, Ķīpsalu un Sarkandaugavu. Visas velo joslas iekārtos uz braucamās daļas un stāvvietu rēķina. Piemēram, Dzirciema ielas posmos auto uz ielas novietot vairs nevarēs.

“Jā, tas varētu izsaukt to cilvēku neapmierinātību, kuri pieraduši atstāt šīs mašīnas, bet, ko lai dara. Braucamā daļa tomēr nav domāta mašīnu stāvēšanai, tā ir domāta braukšanai,” sacīja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks (“Jaunā Vienotība”).

Ar neapmierinātību par velo joslu radītajiem sastrēgumiem Rīgas dome cīnījās jau pēc Čaka ielas eksperimenta. Neraugoties uz to, pašvaldībā stāsta, ka virzība uz dabai draudzīgākiem transportlīdzekļiem ir un arī turpmāk būs apzināta rīcība, jo visos pilsētas attīstības un plānošanas dokumentos noteikts, ka prioritāte ir sabiedriskais un velo transports un tikai tad privātais transports. Vienlaikus domei ir arī plāni, kā nākotnē atvieglot dzīvi autobraucējiem.

“Kas attiecas par centra apbraukšanu, Austrumu maģistrāle tiek pabeigta un Tvaika ielas pārvads tiek būvēts, mēs faktiski dabūsim iekš pilsētas apbraucamo apli, ar ko var apbraukt centru. Tādējādi šīs mašīnas, kas brauc tranzītā, mēs virzīsim prom no centra,” sacīja Pulks.

Savukārt tiem, kuri brauc no Pierīgas, jācer uz 2023.gadu, kad plānots ieviest jaunos elektrovilcienus. Paredzēts, ka pie dzelzceļa stacijām izbūvēs stāvparkus, kur autobraucēji varēs pārsēsties uz citiem mobilākiem transportlīdzekļiem.

“Kas attiecās, ka tomēr kāds paliks un gribēs braukt ar auto, viņš varēs to darīt, bet es viņam nesolu, ka viņam būs ātrāk braukt ar mašīnu, nekā izmantot sabiedrisko transportu,” atzina Pulks.

Pašvaldības pārstāvji apzinoties, ka cilvēku paradumu maiņa šajā procesā būs grūtākais posms un no kritikas neizbēgt. Vienlaikus gan departamenta vadība, gan politiķi aicina iedzīvotājus būt saprotošiem, norādot, ka pārmaiņas iecerētas, lai dzīvi pilsētā padarītu drošāku un eiropeiskāku.