5 komentāri
Rīga arvien vairāk līdzinās Ziemeļeiropai: ar velosipēdu rudenī pārvietojas jau 60% braucēju
Foto: F64

Velosipēds daļai rīdzinieku no vasarīgas izklaides veida kļuvis par uzticamu transportlīdzekli visam gadam, liecina Latvijas Riteņbraucēju apvienības velobraucēju skaitīšanas dati. 30. oktobrī pār Rīgas galvenajiem tiltiem un pa veloceliņiem pedāļus mina tikai par 40% mazāk velobraucēju nekā jūnija skaitīšanas laikā. Tas rāda, ka pat rudenīgi drēgni laikapstākļi velobraucējiem nav šķērslis un šajā ziņā Rīga sāk līdzināties citām Ziemeļeiropas pilsētām.

Velosipēdistu skaitīšana notika deviņās Rīgas vietās, no kurām vislielākā aktivitāte novērota uz Vanšu, Akmens un Gaisa tilta, kā arī uz Lāčplēša un Skolas ielas veloceliņa. Ievērības cienīgs ir fakts, ka pat vēlā rudenī ar divriteni braucošo dāmu īpatsvars īpaši nesarūk – ap trešo daļu visu velobraucēju. No skaitīšanas datiem izriet, ka sievietes dod priekšroku maršrutiem, kur iespējams braukt vai nu pa veloceļiem, vai pa ietvēm, bet no Salu, Dienvidu, Zemitānu tilta turas pa gabalu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

“Ņemot vērā, ka riteņbraucēju skaitīšanu tradicionāli rīkojam konkrētā rīta stundā, redzams, ka velosipēds nu jau visai lielai daļai sabiedrības ir kļuvis par galveno ikdienas transporta līdzekli. To apliecina arī pilnās velonovietnes pilsētas centrā. Tāpat kā kājāmgājēji, arī riteņbraucēji pielāgojas laika apstākļiem. Līdz ar to jo īpaši būtisks ir jautājums par drošas un ērtas infrastruktūras (veloceļi, velojoslas, novietnes) izbūvi un tās uzturēšanu lietošanai piemērotā stāvoklī arī ziemas mēnešos,” komentē portāla Veloriga.lv veidotājs Romāns Meļņiks.

Zīmīga tendence izriet no ceļa izvēles novērojumiem. Gan vīrieši, gan sievietes uz garajiem tiltiem pāri upei izvēlas braukt pa ietvi, nevis brauktuvi, kā to prasīs jaunie Ceļu satiksmes noteikumi. Tas norāda, ka pat pieredzējušie braucēji satiksmē kopā ar automašīnām nejūtas droši.

Tā kā novembra vakaros satumst jau pirms darba dienas beigām, Gudrie pilsētnieki un Latvijas Riteņbraucēju apvienība aicina velobraucējus parūpēties par velosipēdu priekšējām un aizmugurējām gaismām. Tās padarīs riteņbraucēju pamanāmāku gan uz braucamās daļas, gan ietves.

TOP komentāri

  • rejs
    +1 +1 0

    rejs

    Par samaksu - atbilstoši velosipēda smagumam. Laikam šajā gadījumā tie būtu pāris eiro. Bet tev ir taisnība, ka tās būtu pārāk lielas izmaksas. Vienīgi rodas jautājums kā ir citās valstīts?
    Viena doma, kas vēl man nomāc ir tā, ja auto izraisa avāriju, tad var piefiksēt nr. utt. Bet ja velosipēdists, tad nav nekādas unikālās pazīmes, lai viņu varētu atšķirt ;/
    Kopsavilkums.
    Gribās lai visiem būtu labi un droši, bet tā kā tas notiek tagad tas nespīd. :( Par atstarošajiem elementiem piekrītu. Jauniešiem pārsvarā nav nevienam un dažs labs vēl klausās mūziku, braucot ar riteni. Bet vecākā paaudze pārsvarā ir padomājuši par savu drošību.
  • Līga
    +1 +1 0

    Līga

    Rejam - ja tas nozīmē arī to metru gar ceļa malu beidzot braucamu tādu, lai es pa to braucot neapdraudu arī vadītājus(saulē uzkarsušasi asfalts izdangāts valnī tiek nostumts malā, pa kuru teoretiski tagad grib piespiest braukt velo braucējus, lai atbrīvotu ietves) - es tikai par(tikai diez vai tu spēj iedomāties, cik izmaksātu adminstrēšana u.c un gala beigās - tas automātiski nozīmē visu velo reģistrāciju, visu velo uzskaiti, visu velo īpašnieku uzskaiti - tu vispār spēj iedomāties, cik tas izmaksā? Un cik tu domā, ka no velo īpašnieka būtu jāpaņem? līdzīgi kā auto? Tikai auto smagums un kaitējums ceļam nav salīdzināms ar velo nodarīto...
  • Līga
    +1 +1 0

    Līga

    Te tak domāti 60 % no riteņbraucējiem, ne no kopējiem braucējiem. Dažreiz arī vīrieši ir pilnīgi blondīni.
    Braucu garām, kad skaitīja. Ikdienā tikai pa pārdaugavu veloju, ik pa laikam aizripinot uz centru un tālāk. Bet atšķirībā no vairuma sieviešu, braucu visu cauru gadu - nomaini tikai atbilstošas riepas un ripini tālāk...Bet par gaismām - daudziem pie tā ir jāpiedomā, īpaši jauniem puišiem, jo tieši viņus visbiežāk redzu uz velo bez gaismām - gan priekšas, gan aizmugures, jo velo nav redzami pat velobraucējam, kur nu vadītājam...Ar gaismām negrēko vīrieši pēc 30 un sievietes. Tas tikai subjektīvs novērojums.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl