11 komentāri

Rīdziniekiem, kuri lieto sabiedrisko transportu, jāņem vērā, ka šajās dienās tiek īstenotas diezgan pamatīgas izmaiņas attiecībā uz sabiedriskā transporta maršrutiem. Daudzos pilsētniekos tas raisījis neapmierinātību.

Tiek arī izteikti pārmetumi, ka Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) nepilda pirmsvēlēšanu solījumus. Pašvaldības pārstāvji savukārt apgalvo, ka izmaiņas notiek ar mērķi transporta kustības plūsmu padarīt efektīvāku.

Tomēr citi eksperti gan apšauba, vai šie jaunievedumi liecina, ka Rīga spēj domāt moderni un tālredzīgi.

Izmaiņas Rīgā sabiedriskā transporta maršrutos un kustību sarakstos patiešām ir vairākas, taču lielāko rīdzinieku sašutumu izraisījuši plāni likvidēt 4. un 6. tramvaja maršrutus. To vietā kursēs viens – 1. tramvaja maršruts.

Izbrīnu un neizpratni par “Rīgas satiksmes” pēkšņajām iecerēm pasažieri pauda sociālajos tīklos, bet sparīgākie protestēji pieturvietās izlīmēja mēra Nila Ušakova pirmsvēlēšanu solījumus, ka 4. un 6. tramvajam nedraud “sēru zvani”.

Patiesība izrādījās pretēja – februāra nogalē “Rīgas satiksme” paziņoja, ka no 3. marta 1. maršruta “Imanta-Jugla” tramvaji abos virzienos brauks arī gar Centrāltirgu, savukārt 4. un 6. tramvaja maršruts, kas dublē pirmo, tiks slēgts.

Jāpiebilst, ka likvidēs arī 20. un 24. trolejbusu maršrutu. Izmaiņas skaidrotas ar zemo pasažieru plūsmu, netiek noliegti arī ekonomiski apsvērumi.

 

Baiba Bartaševiča-Feldmane
“Rīgas Satiksme” pārstāve

Sanāk lielas izmaiņas, bet tās ir gan plūsmas, gan racionālais pamatojums, ka nav pamats dublēt divus tramvaja maršrutus, kas jau tiek dublēti. Kaut kur, kaut kas tiek pielikts klāt, kaut kur – noņemts nost, tādējādi izlīdzinot nepieciešamības.

Tiesa, neapmierinātie pasažieri norādījuši, ka, piemēram, 6. tramvajs jau iepriekš apzināti padarīts nepievilcīgs, samazinot reisu skaitu līdz reizei pusstundā, tādējādi liekot doties uz citu transportu.

Apgrūtināta ir arī sabiedriskā transporta kustība autobusu maršrutos, kuru galapunkti ir Pierīgā. Rīgas domes pieprasījuma dēļ, ka šim gadam papildu būs vajadzīgi aptuveni 241 tūkstotis eiro, Autotransporta direkcijai ietaupījumu nācās meklēt, samazinot reisu skaitu autobusu maršrutā uz Muceniekiem.

“Finansiāli tas dod ietaupījumu gandrīz 200 000. Joprojām gan paliek tā astīte ap 40 tūkstošiem. Bet šo sadārzinājumu risina,” norāda Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Transporta nozares eksperts Tālis Linkaits norāda, ka optimizācija spiedīgos finansiālos apstākļos ir saprotama, taču – tai jābūt pārdomātai, lai sabiedriskā transporta tīkls būtu ērts un mudinātu cilvēkus no privātajiem auto pārsēsties uz sabiedrisko transportu, īpaši tādā pilsētā kā Rīga, kura regulāri saņem pārmetumus par sliktu gaisa kvalitāti.

Piemērs ir 1. tramvaja palēnināša par aptuveni piecām minutēm, iekļaujot Centrāltirgus pieturu.

 

Tālis Linkaits
transporta nozares eksperts

Gar tirgu varētu nobraukt tad, kad tirgus patiešām strādā. Teiksim, no plkst. 9 līdz 17. Tas būtu izdevīgi pensionāriem, dodoties uz tirgu. Pārējā laikā loģiski būtu saglabāt maršrutu, kāds ir bijis līdz šim. Optimizācija pati par sevi nav nekas slikts, maršrutu tīkls ir jāsakārto. Tas, kas tiek darīts šobrīd, tiek darīts pretējā virzienā, tā, lai cilvēkiem būtu nevis ērtāk, bet – neērtāk.

“Rīgas satiksme” apgalvo, ka citu pārsteigumu tuvākajā laikā nebūšot. Savukārt likvidācija nedraudot iecerei par Skanstes tramvaju.

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl