“Radīts, lai apēstu!” Latvijā izveidota jauna pārtikas produktu atpazīstamības zīme

Pievienot komentāru

Izveidota jauna produktu atpazīstamības zīme “Radīts, lai apēstu” – tās nolūks ir aicināt mazāk produktu izmest atkritumos.

Šī zīme apliecinās ražotāja ieguldījumu pārtikas atlikumu mazināšanā gan ražošanas, gan tā realizācijas procesos. Pētījumi liecina, ka Latvijā aptuveni trešdaļa pārtikas produktu nonāk atkritumos un pusi no izšķērdētās pārtikas rada tieši mājsaimniecības, piemēram, katru gadu izmetot vismaz 34 tonnas maizes.

LNT Ziņu aptaujātie iedzīvotāji gan norāda, ka ļoti rūpīgi plāno savas ēdienreizes.

“Es pērku tik, cik vajag, ļoti minimāli un pārsvarā neko neizmetu,” norāda skolotāja Anita.

Savukārt dizainere Inese pauž: “Es kaut kā domāju uz priekšu, ko es ēdīšu, un tik daudz arī nopērku… Ja, ieejot veikalā, ir akcijas, tad noteikti kaut ko vairāk. Es tomēr parēķinu to savu izmēru ledusskapim, gan arī to, ko es ēdīšu.”

Tomēr pētījums liecina, ka visbiežāk Latvijas iedzīvotāji izmet dārzeņus un augļus, piemēram, ābolus, salātus un kāpostus, pagatavotu ēdienu, pienu, kefīru un jogurtus. Retāk atkritumos nonāk graudaugu produkti, gaļa un zivis, saldumi un olas. Kopumā cilvēki pret pārtiku izturoties vieglprātīgi un mazāk aizdomājoties par to, kā varētu izmantot visus iekrājušos produktus.