Komentāri
PTAC briļļu reklāmā saskata Hitlera slavināšanu; optikas veikals grasās tiesāties
Foto: Outlet Optika

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) optikas salonu Outlet Optika jaunajā reklāmā saskata Ādolfa Hitlera un nacisma slavināšanu un licis dažu stundu laikā no visiem optikas salonu skatlogiem reklāmu izņemt. Uzņēmums pauž neizpratni.

“Šobrīd optikas salonos Outlet Optika noris ikgadējā kampaņa, kura piedāvā iespēju, pērkot vienas brilles, otru briļļu ietvaru klientiem izvēlēties bez maksas. Reklāmu ilustrē divi zīmēti tēli, kuri ir identiski vienādi. Atšķirība redzama tikai vienā aksesuārā: ja uz viena kariķējuma ir uzlikta Čārlija Čaplina cepure, tad uz otra – nē,” skaidro optikas veikala pārstāvji.

Mārtiņš Kossovičs, Outlet Optika komunikācijas daļas vadītājs:

PTAC darbiniece brīdināja, ja divu stundu laikā netiks izbeigta reklāmas akcija, tad mūsu uzņēmumam draudot sods līdz pat 14 tūkst. eiro, savukārt, ja rīkosimies operatīvi, tad par šo starpgadījumu tikšot aizmirsts, jo centra mērķis neesot mūs sodīt.

Kā skaidro uzņēmuma Outlet Optika pārstāvji, tad reklāmas radīšanas stāsts it ne mirkli nebija domāts, lai slavinātu ne PTAC piesaukto Ādolfu Hitleru, ne nacisma ideoloģiju. Kampaņas ideja esot bijusi pavisam citāda: parādīt, ka cilvēkam, nomainot tikai vienu aksesuāru, ir iespēja pilnībā mainīt ne tikai vizuālo izskatu, bet arī krasi izmainīt savu izpausmi kā spilgtai personībai: kļūt no neieredzēta par visu apjūsmotu.

Sarunā ar PTAC uzņēmums lūdza paskaidrot, kas liecina par to, ka šī reklāma slavina nacisma idejas, uz ko PTAC atbildēja, ka Outlet Optika kampaņā abus tēlus rotā tipiskās ūsas, kuras atpazīstot visa pasaule kā Ādolfa Hitlera simbolu. Rezultātā ūsu simbols ir tas, kas aizskar sabiedrības intereses un tas neesot pieļaujami, pauda briļļu veikala pārstāvji.

Kā atklāj optikas pārstāvis, tad PTAC sarunas laikā piesaukuši šā brīža sociālpolitiskos un ģeopolitiskos notikumus un pat nesenos traģiskos Parīzes notikumus, kas šādu reklāmu padarot pilnīgi nepieņemamu, un, ja no uzņēmuma puses momentāni nesekos rīcība, tad savus argumentus varēšot izklāstīt tiesā.

Mārtiņš Kossovičs:

Parīzes traģiskais konteksts, mūsuprāt, ir piesaukts nevietā, jo Francija un visa Eiropa gluži pretēji spēja apliecināt, ka pāri visām interesēm būtiskākā mūsu vērtība ir brīvība izpausties. Tieši šī absurdā pieeja mūsu uzņēmumu mudināja pieņemt PTAC ultimātu – izaicinājumu tikties tiesā. Mēs vēlamies pierādīt, ka vizuālā karikatūra, ko esam izmantojuši savā reklāmā, ne mirkli nav interpretējama kā nacisma ideoloģijas slavinoša. Uzskatām, ka šis būs interesants precedents.

Foto: Outlet Optika

Foto: Outlet Optika

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl