Popularitāti gūst tortes ar “selfijiem” un “emodži”

0 Komentāru

Pandēmijas laikā digitalizācija pārceļas arī uz kūkām. Lai apmierinātu klientu vēlmes, konditori cītīgi pēta “emodži” un seko līdzi visjaunākajām interneta tendencēm.

Konditore Maira Ādmine arvien biežāk saņem”laiku”, ”Tik tok” un “selfiju” pasūtījumu kūku. Un tās ir diezgan sarežģītas.

“Tā modes tendence kūkām nāk līdzi ar laiku. Es brīnījos, ka mainās sezona sieviešu apģērbos, kurpēs, krāsās, arī kūkām ir modes,” saka konditore.

Laika gaitā mainās arī garšas izvēle. Mūsdienās cilvēki ļoti maz pasūta eksotiskas vai tādas īstas lauku kūkas ar ievārījumu. Bet diētiskās – arī ne. Lielākā daļa saldummīļu sliecas par labu baltam, nevis brūnam biskvītam. Par labu baltajam biskvītam.

“2018. gadā bija topā siera kūkas, tās “gāja uz urrā”, bet 2019., 2020. gadā mēs tās kūkas gribējām paslēpt. Likām kā pildījumus. Tad atkal šogad man ļoti daudz pasūta siera kūkas. Varbūt tāpēc, ka tās ir garšīgas,” bilst konditore Maira Ādmine.

Mūsdienu konditorejas materiāli ļauj pārvērst tortes par īstiem mākslas darbiem.

“Pat zeltu var dabūt, ar visu sertifikātu, kas arī ļoti topā ir, karāti. Mūsdienās var dabūt visu,” saka Ādmine.

Mairai klientu vēlmes palīdz īstenot no tēva mantotas mākslinieciskas dotības un kādreiz pabeigtie Mākslas akadēmijas gleznošanas kursi. Starp citu, toršu dekorēšanai viņa izmanto mākslinieku otas, kas esot vislabākās.

“Šīs zināšanas man ļoti palīdzēja, jo lai veidotu šis dizainskās kūkas, ar dzīvniekiem uz tēliem, ir vajadzīgs zināts gan struktūru, gan cilvēka fizioloģiju, gan arī muskuļu struktūru,” atklāj Ādmine.

Dizaina tortes arī prasa neatpalikt no laika. Maira cenšas skatīties jaunākās filmas un multfilmas, tomēr citreiz iekrīt. Piemēram, kad trīsgadīgam bērnam vajadzēja uztaisīt “Om Nom”.

“Tāds mazs apaļš zaļš, ar tādu asti, un tad es domāju, – gribi negribi jāmeklē internetā, jo bija kauns teikt, ka es nezinu. Kā nes tā nezināšu to varoni. Un jā. Un tad es meklēju, un atradu, un tas zaļais man tīri labu sanāca. Tas bērns to zaļo bija paņēmis tad klēpītī: mans Om-Nom, mans Om-Nom. Mamma bija atsūtījusi bildīti,” stāsta Ādmine.

Interesanti, ka pieprasījums pēc dizaina tortēm parasti kritās gada beigās un janvārī. Bet pēc tam tieši februārī strauji uzlabojas. Piemēram, dienu pirms intervijas Mairai bija jāizcep veselas četras tortes.

0 Komentāru