Plānots Latvijas jahtu ostās krietni palielināt tūristu un sacensību skaitu

Komentāri

Latvijā attīstot jahtu piestātņu infrastruktūru, plānots ik gadu piesaistīt vairākus tūkstošus tūrisma jahtu. Pašlaik jahtu ostas Latvijā ir ar zemu servisa līmeni, tieši tāpēc tepat kaimiņvalstī Igaunijā iegriežas aptuveni desmit reižu vairāk tūristu ar jahtām nekā Latvijā.

Latvijas jahtu ostās ik gadu ienāk aptuveni 500 jahtu. Attīstot ostu infrastruktūru ne tikai Rīgā, bet arī citviet piekrastē ienākošo jahtu skaits pieaugtu vairākkārtīgi līdz pat vairākiem tūkstošiem jahtu gadā. ”Pilsētas jahtkluba” komandors norāda, ka ostu uzlabošana atmaksājas – to labi pierāda Igaunijas piemērs.

Jānis Grīslis
”Pilsētas jahtklubs” komandors

Igaunijā blakus, kas Eiropas projektus jau iepriekš piesaistījusi, tad viņiem ienāk ap pieciem tūkstošiem ārvalstu jahtas, tātad desmit reižu vairāk.

Svarīgi, ka Eiropas Savienības finansējumu saņem kopā desmit ostas Latvijā. Vairums burātāju dienā pārvar tikai dažus desmitus kilometru, tāpēc viņiem svarīgi, ka ir kur piestāt. Pretējā gadījumā viņi vienkārši met līkumu valstīm, kur nav ērtu piestātņu. Viens no svarīgākajiem uzlabojumiem, kas taps Rīgā ir tā dēvētā ēlinga ēka. Tur būs darbnīcas, noliktavas, gan arī citas atpūtas un darba telpas.

Jahtu ostas uzlabojot pavērsies iespēja arī rīkot Eiropas un pasaules līmeņa sacensības. Arī sacīkstes būs iespēja pilsētniekiem nopelnīt.

Jānis Grīslis
“Pilsētas jahtklubs” komandors

Sacensības dod gan atpazīstamību, iespēju nopelnīt, jo arī šogad, kad notika regate, ienāca vairāk nekā 110 jahtu un kopā 700 līdz 800 dalībnieku, plus viesi, kuri visi dzīvo Rīgā.

Vienai vidējai jahtai Rīgas ostā par piestātni jāmaksā 30 eiro diennaktī, savukārt par remontiem un citiem pakalpojumiem ir papildu maksa. Taču līdz tam ostā jāizveido ērta kanalizācijas savākšana, kā arī jāuzlabo drošība, to paredzēts paveikt ar video novērošanas uzstādīšanu. Ja iepirkums ritēs kā iecerēts, tad 446 tūkstošus eiro vērtos būvdarbus ostā iecerēts uzsākt jau šogad.

 

Lasi vēl