Pirmskara Latvijas lepnumam “Ford-Vairogs” automobiļu rūpnīcai aprit 80 gadu!

Komentāri

Apaļa astoņdesmit gadu jubileja “Ford-Vairogs” rūpnīcai Rīgā, kur īsi pirms Otrā pasaules kara ražoja Latvijā populārus automobiļus un autobusus. Latvijā ir saglabājušies pieci restaurēti “Vairoga’ spēkrati – daļa atrodas privātu kolekcionāru rokās un daļa Rīgas motormuzejā.

Pirmie pirms astoņdesmit gadiem no konveijera noripoja kravas automobiļi, kas tolaik bija īpaši pieprasīti.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Ekrānuzņēmumi

Aija Bauere
Rīgas Motormuzeja pārstāve

Ekonomiskā situācija attīstās ir diezgan plaukstoša un ir nepieciešamība pēc šiem kravas automobiļiem, jo galvenais fokuss tomēr bija uz kravas automobiļiem. Vēlāk jau arī nopirka licenci visai vieglo automobiļu gammai, bet ražoja četru durvju sedanus.

 

Viens no kravas automobiļiem, kas ir piemērots ugunsdzēsēju vajadzībām, atrodas Jelgavas ugunsdzēsēju depo. Rīgā ražotie “Ford-Vairogs” spēkrati bija pieprasīti ne tikai valsts ekonomiskās izaugsmes dēļ, bet arī zemā cena veicināja pieprasījumu. Vairoga rūpnīca piederēja valstij un visas ievestās detaļas netika apliktas ar ievedmuitu, tāpēc automašīnas bija līdz pat 15% lētākas nekā konkurentiem. Rīgā ražoja arī īpašus modeļus, kas nebija pieejami nevienā citā valstī.

Aija Bauere
Rīgas Motormuzeja pārstāve

To nedarīja neviena cita “Ford” ražotne, bet Rīgā mēs to darījām. Mēs pagarinājām riteņu bāzi, un šie automobiļi bija speciāli valdībai un kā taksometri.

Kopumā trīs gadu laikā Rīgā tika izgatavoti aptuveni tūkstoš “Ford-Vairogs” kravas automašīnu, vairāk nekā trīssimt vieglo auto un ap diviem simtiem autobusu. Līdz ar Otrā pasaules kara sākumu “Vairogs” rūpnīca tika slēgta un vēlāk tā kļuva par Rīgas vagonu rūpnīcu.

 

 

Lasi vēl