Pirkums pāris klikšķu attālumā – Latvijā arvien populārāka kļūst iepirkšanās internetā

1 komentārs
Pirkums pāris klikšķu attālumā – Latvijā arvien populārāka kļūst iepirkšanās internetā
Ilustratīvs foto. (Foto: Pixabay.com)

Pirkums pāris klikšķu attālumā! Ar šādiem saukļiem internetveikali Latvijā pievilina tūkstošiem apmeklētāju, kuri šāda veida iepirkšanos pēdējos gados praktizē arvien biežāk. Turklāt tendences liecina, ka ievērojama daļa šo pircēju tēriņus pirkumiem internetā plāno palielināt. 

Internetveikala “220.lv” birojā ik pēc pāris minūtēm ienāk jauns apmeklētājs, lai saņemtu iepriekš pasūtīto preci. Lielākais klientu pieplūdums gaidāms pēc darba laika beigām un brīvdienās. Populārāko preču kategorijas katru gadu papildina jaunas tendences.

“Sadzīves tehnika, televizori, smaržas, kosmētika, mobilie telefoni, datortehnika, kā arī interesanti ir tas, ka skatoties pagājušā gada datus ir ļoti strauji kāpušas tieši mēbeles. Tas ir tāds diezgan interesants “trends”, kas iepriekš neparādījās, protams, ka viennozīmīgi mēs paši iniciējam šo pieprasījumu, jo paši piedāvājam,” stāsta “220.lv” mārketinga direktore Kristīne Kalēja.

Uzticēšanos internetveikaliem un līdz ar to arī šī tirgus izaugsmi pēdējos gados veicinājusi veikalu plaši reklamētā iespēja neminot iemeslu atgriezt preci un saņemt atpakaļ iztērētos līdzekļus. Tā 2016. gada ekomercijas rādītājs Latvijā bija 9%, tas nozīmē, ka gandrīz 10.daļa visu Latvijā iegādāto preču un pakalpojumu iegādāti tieši internetā. Salīdzinājumā ar 2015. gadu šis rādītājs Baltijas valstu vidū piedzīvojis straujāko izaugsmi – par 28%.

Cilvēki atzīst – ja reiz pamēģinājuši iepirkties internetā, visdrīzāk veic atkārtotus pirkumus un tas kļūst par paradumu.

Arī jaunākie pētījumi uzrāda līdzīgas tendences. Latvijas interneta veikalos cilvēki visbiežāk iegādājas biļetes, elektroniku un sadzīves tehniku. Tikmēr ārzemju interneta veikalos populārākās preču grupas ir apģērbi, apavi, elektronika un kosmētika. Latvijas iedzīvotāji internetā gan nav raduši pirkt grāmatas, kā tas ir ārzemēs. Pētījumi atklāj arī to, ka vīrieši ir gatavi piemaksāt vairāk, lai preci saņemtu ātrāk, bet sievietes biežāk veic emocionālus pirkumus.

“Vietējos internetveikalos Latvijas iedzīvotāji iepērkas biežāk nekā ārzemju internetveikalos un kas ir diezgan patīkami. Vietējos veikalos iepērkas par lielākām summām. Ja mēs paskatīsimies uz summām, kas sākas no 500 eiro un uz augšu, tad vietējos interneta veikalos iepērkas gandrīz divreiz biežāk kā ārzemju internetveikalos,” skaidro “iMarketings.lv” digitālās nodaļas vadītājs Sergejs Volvenkins.

Iedzīvotāju aptaujas liecina, ka internetā veikto pirkumu apjoms un iztērētās naudas summas turpinās pieaugt arī šogad. Ceturtā daļa respondentu norādījuši, ka turpmāk internetā plāno iepirkties vairāk un par lielākām naudas summām, tikmēr 42% aptaujāto savus ieradumus pirkumiem internetā negrasās mainīt un netērēs vairāk.

1 komentārs