Pilsētplānotāji prognozē, ka “Rail Baltica” projekts atdzīvinās Maskavas forštati

1 komentārs
Pilsētplānotāji prognozē, ka “Rail Baltica” projekts atdzīvinās Maskavas forštati
KASPARS KRAFTS, F64

Daudzas Rīgas centra apkaimes pēdējā laikā gluži kā pamirušas. Veikalnieki atsakās īrēt telpas, jo neredz biznesa iespējas. Arī sadzīves apstākļi nav tie labākie. Taču nākamo desmit gadu laikā tur visur dzīvība atgriezīšoties. To prognozē pilsētplānotāji, vērojot tendences pasaulē. 

Ja tiek apzināti strādāts pie tā, ka pilsētā ir parocīgi dzīvot un ērti pārvietoties, tad daudzās valstīs cilvēki arvien izteiktāk izvēlas pārvākties atpakaļ no piepilsētām uz pilsētu centriem.

Izmaiņas mobilitātes ziņā galvaspilsētā Rīgā nesīs vērienīgais dzelzceļa infrastruktūras projekts “Rail Baltica”.

Ja projekts īstenosies kā plānots, no centrālās stacijas līdz lidostai varēs aizbraukt 12 minūtēs. Blakus stacijai atradīsies gan velosipēdu, gan automašīnu īres punkti. Desmit gadu laikā Rīga centrs būšot atkal cilvēku pilns, ja pilsēta pievērsīs uzmanību dzīves un pārvietošanās ērtumam.

“Par ko liecina pasaulslavenu arhitektu iesaistīšana, domāšana. Jāsaprot, ka tas nenotiek vienas nakts laikā. Ir labs pamats, lai to realizētu tālāk. Ir īstais laiks. Vajag vairāk darīšanas,” norāda pilsētplānotājs Neils Balgalis.

Prognozēts, ka “Rail Baltica” jaunu dzīvību iedvesīs Maskavas forštatē. “Teritorija ir tuvu centram, labi nodrošināta ar sabiedrisko transportu. Teritorija ir pievilcīga pēc vēstures, aura, uzbūves,” viņš stāsta.

Tiesa gan, pilsētplānotāja prognozētais nesakrīt ar Latvijas iedzīvotāju vēlmēm mājokļa izvēlē. SKDS izpētījis, ka vairums vēlas dzīvot tālāk no pilsētas centra, tuvāk dabai, kur ir klusums un miers. Kā arī jo mazāk kaimiņu, jo labāk. Aptaujā arī secināts, ka latviešu mājokļu gaume vairāk līdzinās ziemeļnieciskajai.

1 komentārs