Pieci populāri mīti un patiesības par uzturu Piedāvā: Herbalife Nutrition

0 Komentāru
Pieci populāri mīti un patiesības par uzturu
Foto: Herbalife Nutrition

Nenoliedzami, pārtika ir galvenais organisma enerģijas avots! Turklāt tas, kādā veidā izvēlamies pārtiku, ir viens no labas veselības un pašsajūtas veicinošiem faktoriem. Savukārt neveselīga pārtika un nepareizi ēšanas paradumi var negatīvi ietekmēt organisma funkcijas un novest pie liekā svara parādīšanās, kā arī veselības problēmām. ”Herbalife Nutrition” uztura eksperte un dietoloģe Laura Romeraite Kuklieriene stāsta, kā neiekrist dažādos mītos un neapjukt informācijas burzmā par sabalansētu un veselīgu uzturu.

Mīts Nr. 1: Jāēd tikai tad, kad esi izsalcis

Pētījumi liecina, ka ēdienreižu sabalansēšana dienas garumā veicina notievēšanu. Lai arī tie cilvēki, kuri regulāri izlaiž maltītes, dienā uzņem mazāk kaloriju, saskaņā ar pētījumiem viņi ir vairāk pakļauti liekā svara problēmām. Maltīšu izlaišana izraisa izsalkumu, tāpēc vēlāk iespēja apēst vairāk nekā ieplānots ir lielāka. Tie cilvēki, kuri kontrolē savu svaru, uzņem uzturvielām bagātu pārtiku un regulāri ietur maltītes, proti, 4 – 5 reizes dienā, neatkarīgi no tā, vai tā ir darba diena, brīvdiena vai atvaļinājums, ir mazāk pakļauti liekā svara riskam. Viņu koncentrēšanās spējas ir lielākas, bet garastāvokļa svārstības – mazākas, salīdzinot ar tiem, kuri ēd neregulāri. Tāpat normāla svara saglabāšanai svarīgas ir ne tikai regulāras maltītes, bet arī porciju apjoms, kam nav jāpārsniedz plaukstas lielumu.

Mīts Nr. 2: Visas uzkodas ir neveselīgas!

Sabiedrībā valda pieņēmums, ka visas uzkodas ir neveselīgas un tās traucē ieturēt pareizu un sabalansētu uzturu. Jāatzīst, ka tā ir tikai puspatiesība, jo, izvēloties neveselīgu pārtiku, kā smalkmaizītes un saldumi, jūs patiešām riskējat uzņemt daudz cukura un kaloriju. Vienlaikus tas negatīvi ietekmē organisma funkcijas, piemēram, gremošanas sistēmas un asinsrites darbību, iespēju veikt fiziskās aktivitātes u.tml. Tā vietā izvēlieties sabalansētas un veselīgas uzkodas, piemēram, augļus, dārzeņus, pilngraudu batoniņus un riekstus. Kā alternatīvu varat pamēģināt ”Herbalife Nutrition Formula 1” Veselīgās maltītes batoniņus ar šokolādes garšu vai Olbaltumvielu batoniņus ar citrona garšu, kas satur šķiedrvielas, olbaltumvielas, vitamīnus un minerālvielas, kā arī graudaugus. Tie veicinās draudzīgo zarnu baktēriju vairošanos, kas savukārt uzlabos gremošanas sistēmas darbību un baros jūsu organismu.

Mīts Nr. 3: Ēst sabalansēti ir sarežģīti!

Izvēloties ēdienu, ir jāņem vērā, ka ilgtermiņā neveselīga pārtika (pusfabrikāti un iepakotā pārtika ar zemu uzturvērtību) veicina liekā svara parādīšanos, vielmaiņas problēmas un citas veselības problēmas. Patiesībā ēst sabalansēti nav tik sarežģīti, kā sākumā var šķist. Pirmkārt, ieplānojiet regulāras maltītes un mēģiniet sabalansēt dienā uzņemamo pārtiku mazākās porcijās. Optimāla ēdienreižu regularitāte dienas laikā ir 4 – 5 ēdienreizes atkarībā no dienas režīma. Otrkārt, dienā ir obligāti jāuzņem olbaltumvielas pietiekamā daudzumā. Šim nolūkam uzturā lietojiet, piemēram, liesu gaļu, skumbriju, siļķi, lasi un sardīnes, kā arī olas, piena produktus un augu valsts olbaltumvielas, kuras atradīsiet, piemēram, pākšaugos, riekstos, sēklās, sojā. Uzņemt nepieciešamo olbaltumvielu daudzumu tikai no pārtikas produktiem ir sarežģīti. Līdz ar to jūs varat pamēģināt ”Herbalife Nutrition Formula 1” Olbaltumvielu kokteili ar banānu krēma garšu vai pikantā ābola garšu, kas ir šī gada jaunumi. To sastāvā ir 18 g augu izcelsmes olbaltumvielu vienā porcijā, kā arī citi organismam nepieciešamie makro (olbaltumvielas, ogļhidrāti, veselīgie tauki) un mikro elementi, kā vitamīni un minerālvielas.

Attēlā: Laura Romeraite Kuklieriene, “Herbalife Nutrition” uztura eksperte un dietoloģe (Foto: Herbalife Nurition)

Mīts Nr. 4: Uzturā nav jālieto ogļhidrāti un tauki!

Daudzi aizvien tic mītam, ka ogļhidrāti ir organismam bīstami un tie veicina liekā svara parādīšanos. Patiesībā ogļhidrāti sniedz organismam enerģiju, kā arī tie ir labs vitamīnu un minerālvielu avots. Tomēr ir jāņem vērā, ka ne visi ogļhidrāti ir vienlīdz veselīgi. Viens no veidiem, kā atbrīvoties no liekā svara, ir mazināt vienkāršo ogļhidrātu patēriņu uzturā, kas atrodami, piemēram, saldinātos dzērienos, saldumos, konditorejas izstrādājumos un līdzīgos produktos. Tā vietā ir ieteicams uzņemt saliktos ogļhidrātus, kas apgādā organismu ar svarīgām uzturvielām, piemēram, B vitamīnu, dzelzi, kalciju un folijskābi. Šos mikroelementus atradīsiet tādos produktos kā rīsi, auzu pārslas, kvinoja un citos produktos.

Cits populārs mīts liecina, ka visi tauki ir neveselīgi un nesniedz nekādu labumu organismam. Jaunākie pētījumi liecina, ka proporcionāli tauki un ogļhidrāti vienlīdzīgi vai ar nelielu atšķirību sniedz ķermenim sāta sajūtu, turklāt ne visi tauki ir organismam bīstami. Ēdot, piemēram, avokado, sieru, olas, zivis, riekstus un čia sēklas, sabalansēsiet savu uzturu, veicināsiet prāta spēju darbību un atbalstīsiet imūnsistēmu.

Mīts Nr. 5: Ēdot mazāk, jūs ātrāk zaudēsiet svaru!

Vairums zina, cik nozīmīgs ir sabalansēts un veselīgs uzturs. Par spīti tam, daudzi joprojām domā, ka, ēdot mazāk, viņi efektīvi zaudēs svaru, jo, to darot, svars strauji krītas. Šāda pieeja var noderēt, domājot par uzturu un svara zaudēšanu īstermiņā. Tomēr pēc neilga laika jums būs grūtāk kontrolēt ēdiena daudzumu un porciju lielumu, kas beigu beigās veicinās pārēšanos, pieņemšanos svarā un vēlāk – apgrūtinās sasniegt vēlamo svaru. Lai izvairītos no šīm sekām, katru dienu koncentrējaties uz sabalansētām un regulārām maltītēm, apvienojot sabalansētu uzturu ar sporta aktivitātēm.

Plašāku informāciju par “Herbalife Nutrition” produktiem lasiet mājas lapā: http://www.herbalife.lv/

0 Komentāru