Pētījums: “TikTok” aizvien vairāk patērē cilvēki vecumā pēc 30

0 Komentāru
Pētījums: “TikTok” aizvien vairāk patērē cilvēki vecumā pēc 30
REUTERS/SCANPIX

Patlaban 16% Latvijas pilngadīgo iedzīvotāju ir konts lietotnē un tās lietotāju skaits Latvijā aug ne tikai jauniešu vidū – lai gan 44% “TikTok” lietotāju mūsu valstī ir no 18-29 gadiem vecumā, jau šobrīd 18% ir vecumā no 30-39 gadiem, savukārt 13% no 40-49 gadiem, liecina “BSMS”/”Norstat” aptaujas dati.

“TikTok” platformai, kuras iepriekšējais nosaukums “Musical.ly, ir četri gadi un to pasaulē lieto jau 800 miljoni cilvēku. Latvijā tā popularitāti ieguvusi salīdzinoši nesen. Taču tās litotāju skaits un “TikTok” kā mārketinga komunikācijas kanāla nozīme aug – katrs ceturtais milenālis Latvijā seko zīmoliem “TikTok”. Latvijā no “TikTok” lietotājiem 45% lietotni izmanto ik dienu. Vairums – 51% – saturu tikai patērē, bet 10% aktīvi veido.

Lielākoties Latvijas iedzīvotāji “TikTok” meklē izklaidi – 65%, daudzi – 23% – iedvesmojas arī ēdienu gatavošanai. Latvijā 49% respondentu no 18-29 gadiem seko TikTokeriem, līdzīgi rīkojas katrs trešais mileniālis.

Deniss Ševeļovs, “BSMS” Mārketinga nodaļas direktors

“No produktu integrācijas viedokļa labākas iespējas tikt pārstāvētam “TikTok” ir ietekmētāju jeb influenceru mārketingam. Taču, kā iezīmē paši satura veidotāji, video sasniedzamību ir grūti prognozēt algoritmu dēļ. Plānojot ietekmētāju kampaņas šajā platformā, ir svarīga izpēte un citāda attieksme – “mēs eksperimentējam”. Rekomendēju uzņēmumiem pārskatīt zīmola kopējo stratēģiju un paraudzīties, vai pakalpojumam, precei ir savs fanu pulks, un tad izmantot “TikTok” lietotāju ģenerēta satura veicināšanai un lojalitātes palielināšanai.”

Digitālā mārketinga speciālists un aģentūras “MIXD” stratēģiskais direktors Raimonds Grasmanis informē, ka “TikTok” Latvijā šobrīd ļoti strauji aug. “Jebkuram uzņēmumam, kas spēj radīt šai videi pielāgotu saturu, ir vērts būt ‘TikTok”. Redzam, ka “TikTok” spēj ietekmēt cilvēku lēmumus, turpmākās darbības un izvēles,” viņš atzīst.

Arī sociālo mediju satura autore, viena no Latvijas populārākajām TikTok’erēm Elīna Pakalne ir pārliecināta, ka “TikTok” ir platforma, kas šobrīd rada un nosaka trendus apģērbā, mūzikā, ēdienu gatavošanā,  preču izvēlē.

Ekspertu teikto apstiprina BSMS/Norstat dati, jo 42% respondentu atklāj, ka meklējuši “TikTok” dzirdētu mūziku, savukārt 37% pielietojuši “TikTok” redzētu informāciju, piemēram, recepti, kādu padomu, noskatījušies filmu un tamlīdzīgi.

“Dati liecina, ka “TikTok” mārketinga komunikācijā ir vērtīgs kanāls. Jau tagad paredzu, ka aizvien vairāk vietējie mūziķi un ierakstu zīmoli izmantos platformu produkcijas popularizēšanai,” atzīst Ševeļovs, uzsverot, ja regulatoru nostājas nemainīsies, 2022. gadā šis kanāls būs īpaši pieprasīts ikdienas patēriņa preču segmentā, kas vēlas sasniegt Gen Z paaudzi, bet tam jāgatavojas jau tagad, lai zīmola ienākšana “TikTok” būtu autentiska, kas attiecīgajai paaudzei ir ārkārtīgi svarīgi.

“Norstat” pētījuma dati Latvijā iegūti 2021. gada aprīlī.

0 Komentāru