Pēdējos gados sarūk “Rīgas satiksmei” piešķirtā dotācija

2 komentāri

Rīdzinieki tuvākajos piecos gados varētu sagaidīt jauna elektroautobusa maršruta izbūvi, bet tuvākajos trīs gados – arī jaunu norēķinu sistēmu sabiedriskajā transportā, tikmēr “Rīgas satiksmei” pagātnes korupcijas skandāli jau tā smago Covid-19 laiku padarījuši vēl grūtāku, vēsta TV3 Ziņas

“Saskaņas” valdīšanas laikā “Rīgas satiksme” bija viens no skandāliem apvītākajiem uzņēmumiem. Tā kā pašvaldības piešķirtās dotācijas izlietojums bieži vien bija neskaidrs, opozicionāri un arī sabiedrība to bieži vien sauca par melno caurumu. Nepilnu divu gadu laikā jaunajai uzņēmuma vadībai izdevies panākt, ka domes piešķirtā dotācija no 130 miljoniem sarukusi līdz 110 miljoniem eiro. Pandēmijas iespaidā gan jau tagad esot skaidrs, ka par pirmo ceturksni vajadzēs vēl papildu vismaz trīs miljonus eiro.

Gints Zeltiņš, “Rīgas satiksmes” valdes loceklis

“Pirms Covid laikā biļešu ieņēmumi bija apmēram četri miljoni mēnesī, pagājušajā mēnesī tie bija 2,1 miljons. Pasažieru skaitā jau ir ļoti daudz tādi, kas nemaksā, piemēram, pensionāri, skolēni līdz ar to 1:1 nevar projicēt pasažieru skaitu uz naudas ieņēmumiem.”

Uzņēmuma finanšu situācija gan ir krietni uzlabojusies – pārskatīta iepirkumu sistēma, pārtraukti neizdevīgi līgumi ar ārpakalpojumu sniedzējiem un veiktas citas reorganizācijas. Tādējādi pērnais gads pat noslēgts ar peļņu.

“Uzņēmums, kurš līdz 2020. gada sākumam pēdējos 3,4, 5 gadus bija dzīvojis tikai no overdraftiem un no “rokas mutē”, tad beidzot mums ir izdevies izveidot uzņēmumā arī nelielu drošības spilvenu,” tā “Rīgas satiksmes” valdes loceklis.

Uzņēmumam ir jauni plāni arī nākotnei. Viens no tuvākajiem Rīgas satiksmes projektiem paredz 5. un 7. tramvaja līnijas pārbūvi attiecīgi divu un septiņu kilometru garumā. Kopējās investīcijas būs gandrīz 50 miljoni eiro, no kuriem 85% plānots segt no Kohēzijas fonda naudas.

“Rekonstrukciju plānots veikt līdz 2023. gadam, pielāgojot abas līnijas zemās grīdas tramvajiem. 31:53 Ko nozīmē pielāgošana – tā ir pieturvietu pārbūve, lai visiem cilvēkiem zemās grīdas tramvajs būtu pieejams ērti,” pastāstīja “Rīgas satiksmes” valdes loceklis Jānis Golubevs.

Piesaistot Eiropas naudas, “Rīgas satiksme” trīs gados plāno iegādāties vismaz 12 ūdeņraža autobusus un 23 elektrobusus. Videi draudzīga transporta palielināšana ir uzņēmuma ilgtermiņa mērķis, tādēļ līdz 2026.gadam iecerēta arī jauna elektrobusu līnijas izveide.

“Cauri visam Purvciemam, līdz pat “Sāgai” un “IKEA” būs izbūvēta atsevišķa brauktuve tikai sabiedriskajam transportam. Šim projektam nauda ir kopējā Latvijas pieteikumā uz atveseļošanās naudu 1,8 miljardiem un burtiski pagājušonedēļ, kad Latvijā bija EK prezidente [Urzula fon der Leiena], viņa apstiprināja, ka projekts ir apstiprināts,” pastāstīja “Rīgas satiksmes” valdes loceklis.

Uzņēmumā norit darbs arī pie jaunas biļešu sistēmas izveides ar mērķi pilnībā atteikties no e-talonu lietošanas. Šāds jauns risinājums gan varētu būt gaidāms ne ātrāk kā pēc diviem, trim gadiem. Vienlaikus jau tuvākajos mēnešos rīdziniekiem par braucieniem būs iespēja norēķināties ar QR kodu biļetēm.
2 komentāri