Pēdējo divu nedēļu laikā BITE tīklā bloķēti vairāk nekā 1000 krāpniecisku zvanu

Pievienot komentāru
Pēdējo divu nedēļu laikā BITE tīklā bloķēti vairāk nekā 1000 krāpniecisku zvanu
ZUMAPRESS / SCANPIX

Reaģējot uz pieaugošo krāpniecisko zvanu skaitu, kas īpaši skāris banku nozari, mobilo sakaru operators “Bite Latvija” divās nedēļās kopumā bloķējis vairāk nekā 1000 krāpniecisko zvanu, informēja kompānijā.

Uzņēmumā atgādināja, ka lielākās Latvijā strādājošās bankas ir brīdinājušas par patlaban īpaši aktīvu krāpnieku uzdarbošanos, kuri uzdodas par banku darbiniekiem un kuru mērķis ir no iedzīvotājiem iegūt maksājuma kartes datus un paroles. Šie krāpnieki, apejot standarta saziņas ceļus, neatļauti pārvada zvanu plūsmu, lai zvana saņēmējam šķistu, ka viņam zvana no bankas, jo mobilajā tālrunī kā ienākošais zvans uzrādās ļoti līdzīgs numurs, kādu izmanto bankas.

Lasi vēl: “Tele2”: Strauji pieauguši krāpnieciskie zvani no eksotiskajām valstīm; jāuzmanās un jābrīdina tuvie

Mobilo sakaru operators “Bite Latvija” sadarbībā ar partneriem radusi veidu, kā laikus atpazīt potenciāli krāpnieciskus zvanus, kas apiet standarta saziņas ceļus, līdz ar to šāda zvana maršrutizācijas kanāls jau preventīvi tiek bloķēts.

BITE Korporatīvo un sabiedrisko attiecību vadītāja Una Ahuna-Ozola

“Kibernoziedznieki, tajā skaitā telefonkrāpnieki, rada aizvien jaunus veidus, kā būt pārliecinošākiem. Ja kādreiz biežāk telefonkrāpnieki galvenokārt izmantoja emocionālus vēstījumus, lai upuris zaudētu modrību, šobrīd krāpnieku stratēģijas kļuvušas tehnoloģiski gudrākas un viltīgākas. To redzam arī gadījumos, kas saistīti ar krāpniecību, uzdodoties par finanšu sektora pārstāvjiem. Lai upurī radītu pārliecību, ka zvans tiešām ir no bankas, kibernoziedznieki raduši veidu, kā zvana laikā nesankcionēti “aizņemties” tālruņa numuru, kas ir ļoti līdzīgs bankas numuram, nomainot vien dažas nianses. Lai arī esam identificējuši šāda tipa krāpniecību un spējam to veiksmīgi bloķēt, sabiedrībai aizvien jāsaglabā modrība, jo diemžēl katru dienu tiek izdomāti jauni veidi, kā apiet dažādas drošības sistēmas.”

Tāpat Ahuna-Ozola atgādina, ka bankas darbinieki nekad attālināti nelūgs izpaust personas datus vai atklāt bankas pieejas informāciju, piemēram, nosaukt Smart ID paroles telefoniski. Ja tiek saņemts aizdomīgs zvans, e-pasts vai jebkāda cita informācija, uzreiz jāsazinās ar banku. Tāpat gadījumos, ja tiek saņemts aizdomīgs zvans, vēlams informēt arī mobilo sakaru operatoru, jo tādā veidā iespējams šo numuru piefiksēt un izsekot tā krāpnieciskajām darbībām, kā arī bloķēt to.

Iepazīsties ar plašāku informāciju: Aktivizējušies telefonkrāpnieki, kuri cenšas izvilināt internetbanku datus