Paziņoti Latvijas ietekmīgākie influenceri “Instagram”, “TikTok un “Youtube”

Pievienot komentāru

“Influenceru” skaits Latvijā pieaudzis līdz 2000, taču tikai 30 no tiem atzīti par ietekmīgākajiem un veiksmīgākajiem. “Golin Accelerators of Relevance Influenceru indeksa 2021” “influenceri” sarindoti 11 kategorijās – dzīvesstils, skaistums, dizains, mode, ēdiens, izklaide, foto un video, sports, jaunatne, ģimene un “TikTok”, vēsta TV3 Ziņas.

Par ietekmīgāko sociālo tīklu “influenceri” Latvijā atzīta aktrise un jaunā māmiņa Ieva Florence-Vīksne (@ieva_florence), kura saņēma augstāko punktu skaitu arī “influenceru” indeksa “Dzīvesstila” jomas “makro” kategorijā. Viņa sīvā konkurencē apsteidza pērnā gada uzvarētāju un jauniešu auditorijas vidū populāro Niklāvu Mičuli (@niklavs), kurš triumfēja arī “Jaunatnes” jomā “makro” kategorijā, kā arī populāro “influenceri”, blogeri un TV raidījumu vadītāju Beāti Bērziņu (@betabeidz), kurai ir arīdzan otrā vieta ”Jaunatnes” jomā “makro” kategorijā.

Ieva Florence-Vīksne “Grand Prix” un ietekmīgākā Latvijas “influencera” titulu ieguva, vērtējot procentuāli lielo sekotāju skaitu no Latvijas, kas viņai ir viens no apjomīgākajiem TOP5 indeksa “influenceru” vidū, vienlaikus arī ļoti augstos auditorijas iesaistes rādītājus – 15% un sekotāju auditorijas kvalitātes reitingu apvienojumā ar deviņu kompetento žūrijas locekļu skatījumu par radītā satura kvalitāti, atpazīstamību sociālajos tīklos un ārpus tiem.

“Medium” kategorijas uzvarētājas tituls šogad tika Dailes teātra aktrisei Anetei Krasovskai (@anetekrasovska), otrā vieta vlogerim un fotogrāfam Viktoram Blūmam (@viktorsblums), savukārt šarmantā modele, TV seja un aktīvā, veselīgā dzīvesveida piekritēja Anna Rozīte (@annaroziite) ierindojas trešajā vietā.

Arvien ietekmīgākās “mikro” kategorijas uzvarētājas godā šogad ir saldējuma meistare, ceļotāja un māmiņa Zane Milzarāja (@zane.milzaraja), otrajā vietā ierindojot uztura speciālisti Viktoriju Zakarkeviču (@uzlabo) un trešajā – “TikTok” zvaigznes, māsas Lidiju Ņižņikovu un Elīnu Pakalni (@latvian_sisters).

“Golin Riga” partneris Arnis Vērzemnieks

“Pandēmija ir ietekmējusi arī “influenceru” jomu – sekotāji kļūst prasīgāki, vairs nepietiek tikai ar faktu, ka esi slavenība vai ar skaisti izkārtotām fotogrāfijām. Lielāka nozīme ir arī reputācijai – 54% Baltijas iedzīvotāju ļoti satrauc, ka “influenceri” nepārbauda faktus un sniedz viltus ziņas. ”Golin” “influenceru” indeksa 2021 analīze rāda, ka gandrīz puse jeb 44% no uzņēmējiem paredz, ka izmantos “influenceru” mārketingu arvien vairāk. Savukārt mikro kategorijas viedokļa ietekmētājiem – savas jomas ekspertiem pamazām tiek pievērsta arvien lielāka uzmanība salīdzinoši ar tiem, kam vienkārši ir liels sekotāju skaits.”

Vērtējot sociālo mediju nozares attīstības aktualitātes, šogad “Golin” “influenceru” indeksā noskaidroti līderi vienpadsmit jomās jeb par divām jomām vairāk nekā pērn – dzīvesstils, ēdiens, skaistums, dizains, mode, izklaide, foto&video, sports, jaunatne, kā arī ģimene un “TikTok”. Katrā no tām “influenceri” tika dalīti trīs kategorijās – mikro (no 1000 līdz 10 000 sekotājiem), “medium” (10 000 līdz 25 000 sekotāji) un makro (no 25 000 sekotājiem), izņemot “TikTok”.

Jomas “Dzīvesstils” “makro” kategorijā uzvaras laurus plūkusi aktrise Ieva Florence-Vīksne (@ieva_florence), “medium” kategorijā par līderi kļuvusi veselīgā dzīvesveida piekritēja Anna Rozīte (@annaroziite) un “mikro” kategorijā – ceļotāja Zane Milzarāja (@zane.milzaraja). Jomā “Ēdiens” par “makro” kategorijas līderi jau otro gadu pēc kārtas atzīta populārā blogere, recepšu grāmatas “Našķoties” autore Zane Grēviņa (@naskoties_zane), par “medium” kategorijas līderi izraudzīta veselīga uztura iedvesmotāja Māra Ziemele (@edamskaisti), bet “mikro” kategorijas uzvarētājas tituls ir uztura ekspertei Viktorijai Zakarkevičai (@uzlabo).

Jomā “Skaistums” “makro” kategorijas uzvarētājas gods šogad piešķirts modelei un veselīga dzīvesveida atbalstītājai Diānai Kubasovai (@dianakubasova). “Medium” kategorijas uzvarētāja tituls šajā jomā tiek Latvijas slavenākajam drag queen Amuna Davis (@amunadavis), savukārt “mikro” kategorijā uzvaras laurus plūkusi make-up māksliniece Jekaterina Giseļevska (@jgiselevska). Jomas “Dizains” “makro” kategorijā šogad netika noteikts uzvarētājs, “medium” kategorijas līderis ir karikatūrists Gatis Šļūka (@karikaturalv), bet “mikro” kategorijas uzvarētājas gods tiek uzņēmējai un mākslas, mūzikas, literatūras projektu vadītājai Ilzei Pīlēnai (@ilze.pilena).

Jomā “Mode” “makro” kategorijas uzvaras laurus plūkusi apģērbu veikala īpašniece Elīna Didrihsone (@didrihsoonee), “medium” kategorijas uzvarētāja ir kolorītā blogere, žurnāliste un grāmatu autore Una Ulme (@unaulme), bet par “mikro” kategorijas līderi noteikta modes māksliniece un trikotāžas eksperte Irina Košakova (@koshakova_). Jomā “Izklaide” par “makro” kategorijas uzvarētāju atzīts podkāstu vadītājs, šovmenis un TV personība Jānis Krīvēns (@krivenchy), “medium” kategorijas līdere ir aktrise Anete Krasovska (@anetekrasovska), bet “mikro” kategorijā par līderi noteikts māsu Lidijas un Elīnas duets (@latvian_sisters).

Jomā “Foto&video” “makro” kategorijas uzvarētājs ir jaunais un daudzsološais kinorežisors un ceļotājs Roberts Vītols (@robyworks), par “medium” kategorijas līderi noteikta elegantā fotogrāfe Liāna Brūvere (@koshumm), bet “mikro” kategorijas laureāts ir izaicinošais fotogrāfs Aleksandrs Sokolovs (@aleksandrssokolovs). Jomā “Sports” “makro” kategorijas uzvarētājs jau otro gadu pēc kārtas ir pašmāju bokseris Mairis Briedis (@mairisbriedis), “medium” kategorijas laureāts ir hokejists Kaspars Saulietis (@sauljukas91), bet “mikro” kategorijā uzvaras laurus plūcis futbola nozares eksperts Kaspars Gorkšs (@kaspars_gorkss).

“Jaunatne” jomas uzvarētājs “makro” kategorijā ir blogeris Niklāvs Mičulis (@niklavs), “medium” kategorijā uzvarējusi “TikTok” zvaigzne Undīne Ozoliņa (@undixone), bet “mikro” kategorijā triumfē modele Emīlija Agate Palina (@emilijaagate). Šī gada jaunajā kategorijā “Ģimene” “makro” kategorijas līdere ir blogere un dvīņu mamma Kristīne Dzenīte (@kristine.dzen), “medium” kategorijā uzvarētāja ir digitālā satura veidotāja Baiba Mellenberga (@baiba.mellenberga), savukārt “mikro” – divu bērnu mamma un ēterisko eļļu eksperte Daiga Ellaby (@daiga_ella).

Savukārt otrajā šī gada jaunajā jomā “TikTok” netika dalītas kategorijas, bet izveidots top5: līderes ir māsas Lidija Ņižņikova un Elīna Pakalne (@latvian_sisters), otrajā vietā ierindojot Undīni Ozoliņu (@Undixone) un godpilnajā trešajā – Regnāru Mariņinu (@Riganights). Ceturtās “TikTok” vietas ieguvējs ir iluzionists Edžus Kauķis (@Iluzionists_Edzus), bet topu noslēdz Genādijs Šutkovs (@Shutkovs).

Lai noteiktu Latvijas nozīmīgākos “influencerus”, indeksā līdztekus izmantotas vairākas metodes – starptautiska “Golin Globa” metodoloģija “influenceru” radītā satura un sekotāju skaita analīzei “Accelerators of Relevance”, “influenceru” kontu analīze satura un sekotāju skaita autentiskuma noteikšanai, ko īstenoja starptautiskais “Instagram” analītikas uzņēmums “HypeAuditor”. Sadarbībā ar pētījumu centru “Norstat” tika noskaidrots arī, kā sabiedrība vērtē “influenceru” darbību un kādi ir “influenceru” veidotā satura patēriņa paradumi sabiedrībā.

Atkarībā no sekotāju skaita, “influencerus” iedala trīs grupās – mikro, vidējie, makro. Uzņēmēji izmanto “influencerus”, jo viņi veido vizuāli pievilcīgu saturu un ir spējīgi savu sekotāju masu mobilizēt pirkt preces un pakalpojumus.

“Influenceru” uztveres aptaujā šogad pētījuma kompānija “Norstat” secināta – 22% sekotāju esot nopirkuši produktu pēc “influencera” ieteikuma. Vēl 20% bijis kārdinājums veikt pirkumu. Uz jautājumu, vai instagramera, blogera vai “jūtubera” ietekmē ir centušies uzzināt vairāk par produktu, 25% atbildējuši ar “jā”. 18% sociālo tīklu lietotāju Latvijā ar saviem draugiem vai ģimeni runājuši par “influencera” reklamētajām precēm un pakalpojumiem.

Produktu reklamēšana sociālajos tīklos kā pilna laika profesija un pamata ienākumu avots ir vien dažiem desmitiem. Visiem pārējiem tās esot ambīcijas pēc slavas, hobija ienākumi. Liela daļa sadarbību esot zemi apmaksātas.

“Mūsdienās ir arvien grūtāk kļūt par “influenceri”, jo “Instagram” algoritmi neļauj tik viegli kļūt slaveniem no nulles. Tāpēc 2000 Latvijai ir liels skaits, konkurence starp “influenceriem” ir milzīga. Tas noved pie tā, ka konkurē par cenām,” saka “Influenceru indekss 2021” līdzautors Kristaps Siliņš.

Par vienu reklāmas foto, video, storiju “Instagram” “influenceris” Latvijā saņem no dažiem desmitiem eiro līdz vairākiem simtiem. Liela veiksme, ja “influenceri” iesaista kampaņās. Tad projekta honorārs pārsniedz 1000 eiro.

Iepazīsties ar iepriekšējā gada ietekmīgāko “influenceru” topu: Noskaidroti Latvijas ietekmīgākie “influenceri”; soctīklu zvaigznes “izgriež pogas” slavenībām