Komentāri
Patērētāji visbiežāk sūdzas par nekvalitatīviem apaviem, tālruņiem un neatbilstošiem tūrisma pakalpojumiem
FOTO: LETA

Nekvalitatīvi apavi vai mobilie tālruņi un solītajam neatbilstoši tūrisma pakalpojumi – šādas un līdzīgas sūdzības bieži vien izskan par pārdevējiem. Turpmāk strīdus, kas rodas šādos gadījumos, varēs risināt ātrāk, jo spēkā stājas likums par to risināšanu ārpus tiesas.

Secināts, ka strīda izskatīšana Patērētāju tiesību aizsardzības centrā vai tiesā prasa nesamērīgi ilgu laiku. Piemēram, tiesā tā var prasīt līdz pat četriem gadiem. Tāpēc nolemts ieviest jaunu mehānismu – ārpustiesas strīdu risinātājus. Tas ļaus šo laiku saīsināt aptuveni līdz 90 dienām.

Plānots, ka šādus risinātājus varēs veidot gan uzņēmēju biedrības, gan patērētāju tiesību organizācijas. Savukārt līdz nākamā gada 1. martam speciālu strīdu komisiju izveidos Patērētāju tiesību aizsardzības centrs. Citās Eiropas Savienības valstīs pastāv ap 750 šāda veida struktūras.

Lasi vēl