Pastāv bažas par inflācijas ietekmi uz Austrumu maģistrāles izbūves izmaksām

0 Komentāru

Rīgā aktīvi notiek Austrumu maģistrāles izbūves darbi, kuri jāpabeidz līdz 2023. gada maijam un, kamēr iedzīvotāji izjūt neērtības pamatīgu satiksmes sastrēgumu dēļ, pazemē jau izbūvētas komunikācijas sešu kilometru garumā. Darbus gan var sarežģīt būvmateriālu cenu pieaugums.

Būvdarbu laikā Austrumu maģistrāles izbūves vietai apkārt valda pamatīgs troksnis, satiksmes ierobežojumi un neērtības vietējiem, taču tiek skaidrots, ka beigu beigās ieguvēji būs visi rīdzinieki.

Austrumu maģistrāle nodrošinās Rīgas centra apbraukšanas iespējas un no kravas transporta atslogos Rīgas vēsturisko centru.

Darbi šajā vietā uzsākti maija vidū, bet jāpabeidz līdz 2023.gada maijam. Būvnieki lepojas, ka līdz šī gada beigām būs izdarīti jau 45% no visa nepieciešamā darbu apjoma.

Armands Sviķis, “A.C.B” grupas operatīvais vadītājs

“Lielākā baža bija par komunikācijām, bet ielikti sešu kilometru ūdensvadi gan siltumtīkls, gan elektrotīkli, kanalizācija, tākā pazaemes darbi tuvojas loģiskam noslēgumam.”

Darbs turpināsies arī ziemā. Vietējie iedzīvotāji sūdzas, ka vakaros un rītos te veidojas milzu sastrēgumi, arī apiet būvdarbu vietu ir nepatīkami – jābrien caur dubļiem, daudzi neapdomīgi šķērso šauro pudeles kaklu sastrēgumu zonā. Rīgas domē uzsver – jāpaciešas, nav citu variantu.

Pašvaldība atzinīgi vērtē būvnieku paveikto, bet neskaidrības par finansējumu. Strauji augošā inflācija atsaucas arī uz izjemateriālu cenām.

Olafs Pulks “JV”, RD Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs

“Ir ļoti sadārdzinājušies metriāli, to risina juridiskā kārtībā, lai atrastu visiem pieļaujamu risinājumu jo te ir arī CEFL iesaistīta, tas ir arī Eiropas Savienības (ES) finansējums, esam arī no valdības saņēmuši finansējumu.”

Viņš pagaidām negribēja neko teikt attiecībā uz to, vai sadārdzinājums nozīmē, ka vajadzēs papildu līdzekļus. “Es šobrīd negribētu neko par to teikt. Tas ir darba procesā, līgumi ir noslēgti, šeit par sapratni.. saprotam arī būvniecības firmas. Šobrīd vēl pāragri par to teikt,” teica Pulks.

Austrumu maģistrāles trūkstošā posma būvniecība ir viens no pēdējo gadu vērienīgākajiem satiksmes infrastruktūras projektiem Rīgā, kura kopējās izmaksas ir 37,8 miljoni eiro.

0 Komentāru