Par trešdaļu pieaudzis agresīvu autovadītāju skaits

1 komentārs

Pēdējo 5 gadu laikā agresīvo autovadītāju skaits uz Latvijas autoceļiem pieaudzis par trešdaļu. Visvairāk pārkāpēju ir vīrieši vecumā līdz 30 gadiem. Lai vēl vairāk savaldītu niknos un bezkaunīgos šoferus, Valsts policija plāno paplašināt definīciju ”agresīvā braukšana”. Tātad, iespējams, ka visai drīz agresīvi vadītāji tiks sodīti, piemēram, par to, ka uz ceļa praktizē apzinātu sānslīdes veidošanu jeb driftēšanu.

Gada laikā par agresīvu braukšanu ceļu policisti noformējuši gandrīz 1000 protokolu. Nedaudz mazāks protokolu skaits tika fiksēts 2015. un 2014. gadā, taču pirms pieciem gadiem šādu autovadītāju bija par trešdaļu mazāk. Ja autovadītājs ir aizbraucis pie sarkanā gaismas signāla, tas nenozīmē, ka tā ir agresīva braukšana. Jāpastāv pārkāpumu kopumam, skaidro Valsts policijā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Ekrānuzņēmumi

Normunds Krapsis, VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks

Ir dažādi – piemēram, braukšanas joslu maiņa, virzienrādītāja nerādīšana, horizontālo apzīmējumu šķērsošana. Tas ir pārkāpumu kopums, kas veido agresīvo braukšanu. Uz doto brīdi esam izstrādājuši grozījumus, lai paplašinātu šo definīciju par agresīvo braukšanu.

Piemēram, Valsts policijā uzskata, ka braukšana ar motociklu uz viena riteņa arī būtu pieskaitāma pie agresīvas uzvedības uz ceļa vai kad autovadītāji pēkšņi strauji sāk bremzēt. Tikmēr auto eksperti uzskata, ka iemesls, kāpēc pēdējo piecu gadu laikā agresīvo vadītāju skaits pieaudzis par trešdaļu, saistīts ar to, ka ceļu policisti sākuši pievērst šādiem pārkāpumiem vairāk uzmanības.

Oskars Irbītis, Valsts tiesu ekspertīžu biroja vecākais tiesu eksperts

Šobrīd policija tiešām sākusi strādāt efektīvāk. Līdz ar to arī pieķerto vairāk. Vienmēr būs tāds, kurš gribēs pazīmēties, bet lielākā daļa cilvēku nepadomā par to, ka pārējie satiksmes dalībnieki tiek būtiski apdraudēti.

Statistika liecina, ka visbiežāk agresīvi brauc jauni vīrieši. Pērn no 984 agresīviem braucējiem 327 bija tieši jauni vīrieši vecumā līdz 30 gadiem. Patiesībā agresīvās braukšanas piekritēju skaits Latvijā ir daudz lielāks nekā oficiālā statistika. Taču jau drīz viņu paņēmienus mēģinās apkarot ar 40 netrafarētām mašīnām, kas sāks piedalīties satiksmē jau vasarā.

TOP komentāri

  • Vilnis Ernestsons
    0 0 0

    Vilnis Ernestsons

    Apzināta braukšana pie sarkanās gaismas neesot agresīva braukšana...kas tas par murgu. Pie dzeltenās gaismas brauc ,kā pie ...zaļās...pēdējais vēl brauc pie sarkanās.Tā katru dienu.Grēko arī sabiedriskais transports. Pa kreisi nogriezties ir iespējams tikai pie sarkanās gaismas,jo pie dzeltenās pret.virz. visi brauc taisni.Kāda tad jēga dzelt. gaismai. Nogriežas pa kreisi pāri dubult.nepārtrauktām līnijām,zem zīmēm utt. Un tā notiek katru dienu. Pilnīga anarhija. Дальше некуда. Ka autovadītāji izlaidušies,tas ir skaidrs,bet kur palikusi ceļu policija. Krapša kungam par godu,es to viņa frāzi "braukšana pie sarkanās gaismas nav agresīva braukšana" šodien ieskrāpēšu skurstenī. Lai CP veicas ātrāk nopirkt tos jaunos auto. Beidzot taču jāsāk strādāt vieniem,un brukt normāli otriem. Līdz 100 gadei vajadzētu uzlabot situāciju. Un arī budžetam būs krietns papildinājums.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl