Panorāmas rata attīstītājiem neveicas ar ieceres saskaņošanu Rīgas būvvaldē

4 komentāri

Lietuviešu uzņēmums “RPR Operators” jau astoņus mēnešus Rīgas pilsētas būvvaldē cenšas saskaņot panorāmas rata būvniecības dokumentāciju. Sākotnēji neskaidrības bijušas par pašas atrakcijas tehniskajiem parametriem, bet tagad jautājumi radušies par viena koka nākotni un saimniecības ēku.

Pagājušā gada jūlijā Rīgas dome izsolei nolēma nodot teju 6000 kvadrātmetru lielu teritoriju starp Raņķa dambi un Slokas ielu. Galvenais mērķis – atrast investoru, kas Pārdaugavā būtu gatavs izbūvēt panorāmas ratu.

Lietuviešu uzņēmums “RPR Operators” apbūves tiesības pērn novembrī ieguva uz 30 gadiem. Jau decembrī attīstītājs iesniedza būvprojektu minimālā sastāvā, taču labvēlīgs pilsētas būvvaldes atzinums joprojām nav saņemts.

“Būvvaldes padomes sēdē tika konceputāli saskaņota rata novietnes vieta, savukārt atkārtotai caurskatīšanai nodoti jautājumi par servisa ēkas izbūvi un apstādījumu saglabāšanu. Pašlaik būvniecības iecere paredz viena parkā augoša koka ciršanu,” norāda Rīgas pilsētas būvvaldes pārstāvis Edgars Butāns.

Ja attīstītājs pie šādas ieceres paliks, par koka nākotni būs jāorganizē sabiedriskā apspriešana. Tā kā atrakcijas izbūve radītu ietekmi uz visu Uzvaras parka ainavu, būvvalde nolēmusi veikt arī iedzīvotāju aptauju par teritorijas attīstības perspektīvām.

Uzņēmēji ir neizpratnē par to, kādēļ aptaujas plānots rīkot tikai tagad, jo akcepts idejai no visām atbildīgajām pašvaldības institūcijām saņemts jau brīdī, kad domnieki lēma par izsoles rīkošanu. Ieceres autori uzskata, – ar nemitīgu papildu informācijas pieprasīšanu būvvalde procesu bremzē.

“Mūsuprāt, kā jau es teicu, šīs prasības MBP stadijā nav pamatotas, bet mēs tomēr gribam sadarboties, mēs negribam nekādus konfliktus, mēs, protams, to izpildījām,” skaidro SIA “RPR Operators” līdzīpašnieks Dmitrijs Uspenskis.

Izsoles noteikumi paredz, ka būvniecības dokumentācija jāsaskaņo līdz 2021.gada septembrim. Taču iekļaušanās termiņos ir apdraudēta, jo būvprojekta izstrāde aizņem vismaz gadu. Ja saskaņošanas process neveiksies arī turpmāk, attīstītāji neizslēdz iespēju vērsties tiesā.

Iecere prezentēta arī pilsētas arhitektiem. Pilsētas galvenais arhitekts Gvido Princis uzskata, ka, panorāmas rata būvniecība kopumā ir atbalstāma. Vēl gan detalizēti jāapspriež risinājumus parka pilnveidošanai teritorijā starp Slokas ielu un Raņķa dambi, kā arī jāvienojas par panorāmas rata un servisa ēkas arhitektūru un dizainu.

Uzņēmēji iecerējuši, ka uz jauno atrakciju iedzīvotājus aicinās doties ar sabiedrisko transportu.

“Mēs esam par zaļu Rīgu, mēs gribam veicināt izmantot sabiedrisko transportu, kā arī modernus elektriskos transportēšanās rīkus. Mēs ceram, ka tūristi ies ar kājām no Vecrīgas, līdz ar to mēs neplānojam, ka būtiski palielināsies automašīnu skaits šajā rajonā,” saka Uspenskis.

Attīstītāji arī mierina, ka rats lielu troksni neradīs. Plānots, ka viena brauciena izmaksas nepārsniegs 10 eiro.