Komentāri

Starppilsētu pasažieru pārvadātāja Nordeka autobusu vadītāji rīt pieteikuši beztermiņa streiku. Galvenā prasība – lielāka alga. Uzņēmums lūdza tiesā streiku atzīt par nelikumīgu, taču prasība šodien tika noraidīta. Streikot gatavojas gan tikai daļa šoferu – vai un kā tas ietekmēs starppilsētu autobusu satiksmi?

Minimālā alga plus piemaksa, kuras apjoms atkarīgs no darba devēja labās gribas. Šāda samaksas kārtība dažādu uzņēmumu autobusu vadītājiem nav retums. Šoreiz tā likusi sadumpoties daļai no “Nordeka” šoferiem.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Streika pieteicēji prasa, lai algu palielina līdz 6 eiro par stundu. Tikmēr atalgojuma prēmijas daļu, ko darba devējs izmanto kā ietekmes instrumentu, var nemaksāt. Tagad “Nordeka” šoferi aglā un prēmijā saņem vidēji 850 eiro pirms nodokļu nomaksas. Daļa to uzskata par pietiekošu samaksu, jo citur maksājot vēl mazāk, tāpēc streikot nav gatavi visi šoferi.

Pagaidām streikot sola 22 šoferi – arodbiedrības LABA biedri. Taču lielākā daļa iesaistījusies Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrībā LAKRS un viņiem piedalīties streikā traucē koplīgums, kurš gan tiek regulāri pārskatīts.

Arodbiedrību nevienprātība Nordekai ļāva prasīt atzīt streiku par nelikumīgu. Tomēr šodien tiesa streikam deva zaļo gaismu. Nordeka pārstāvis par iespēju vienoties ar šoferiem runā izvairīgi.

Uzņēmums sola, ka pasažieri no beztermiņa streika necietīs. Valsts, kas maksā pārvadātājiem dotācijas, par reisu neizpildi var uzlikt arī soda naudu.

Bažas pagaidām nav arī pasažieru vidū.

Pieteiktais pārdesmit šoferu streiks vairos publicitāti, bet mazā dalībnieku skaita dēļ, visticamāk, nebūs efektīvs, prognozē eksperti. Daudz lielāku pienesumu nozarei dotu cīņa ar nelegālajiem pārvadātājiem.

Lasi vēl