No Lidostas līdz centram – 70 eiro. Haoss taksometru nozarē kļūst lielāks

19 komentāri

Haoss taksometru nozarē kļūst aizvien lielāks. Sūdzības par nesamērīgi dārgiem un nekvalitatīviem pakalpojumiem dzirdamas ne tikai Rīgas lidostā, bet arī citur.

Satiksmes ministrija kaut kādu risinājumu grasās piedāvāt tikai rudenī, kad darbu atsāks Saeima un varēs mainīt likumus. Tas savukārt nozīmē, ka gan vietējo pasažieru, gan ārvalstu viesu apkrāpšana, visticamāk, turpināsies vismaz visu vasaru.

Nekārtības Rīgas lidostā sākās jau pērn septembrī. Līdz tam tā sauktajā zelta kilometrā jeb taksometru stāvēšanas joslā pie atlidošanas zonas varēja manīt vien zaļos “Baltic Taxi” un sarkanos “Rec Cab” spēkratus. Taču ar tiesas lēmumu lidostai vairs nebija iespējas ierobežot, kurš attiecīgajā vietā var uzņemt pasažierus un kurš ne.

Kad šķita, ka ar jauno situāciju kaut cik aprasts, eļļu ugunij pielēja tiesību aktu izmaiņas pavasarī, atceļot taksometru tarifu griestus. Tagad taksisti piesaka licenci Rīgas plānošanas reģionā un kā maksimālo plānoto tarifu norāda, ko grib, piemēram, 15 eiro par iekāpšanu vai trīs eiro kilometrā.

Kamēr maksimālie tarifi, lai cik lieli tie būtu, norādīti taksometram uz durvīm, nekas pārkāpts netiek. Tomēr cilvēki to, protams, ne vienmēr pamana un lidosta regulāri uzklausa sūdzības.

Laura Karnīte
Lidostas ”Rīga” pārstāve

Pirmā grupa ir sūdzības par kvalitāti. Mašīnas ir netīras, nolietotas, šoferi nezina svešvalodas, uzvedas necienīgi pret pasažieriem. Otra grupa ir par ļoti augstām cenām. Mēs esam informēti par, piemēram, 70 eiro līdz Rīgas centram, 140 eiro līdz Ādažiem, 80 eiro līdz Jūrmalai.

Tāpat taksometri mēdz atteikt braucienus uz tuvākiem galamērķiem, piemēram, Imantu vai Mārupi. To darīt gan nav atļauts.

Tiesas lēmums nosaka, ka lidosta nekādā veidā nedrīkst iejaukties taksometru pakalpojumu organizēšanā, tāpēc visas cerības ir uz tiesību aktu izmaiņām.

Satiksmes ministrija apņēmusies Saeimas rudens sesijā virzīt likumu izmaiņas, lai situāciju sakārtotu. Tas attiektos ne tikai uz lidostu, bet stratēģiskiem tūrisma mērķiem kopumā, piemēram, dzelzceļa staciju un Rīgas pasažieru ostu, kur arī mēdz būt redzami, pēc cenas spriežot, ekskluzīva pakalpojuma sniedzēji.

Edgars Tavars
SM parlamentārais sekretārs (ZZS)

Legāla anarhija, kas patlaban notiek lidostā. Mēs gatavojam likumā izmaiņas, lai tādos stratēģiskos punktus, kur ir daudz tūristu, kuri nevar latviešu valodā izlasīt, kas ir iekāpšana, braukšanas maksa un gaidīšanas laiks, šo jomu sakārtotu.

Pagaidām gan Tavars neatklāja, vai tādējādi stratēģiskos tūrisma punktos būs iespēja noteikt tarifu griestus vai kvalitātes prasības. Ministrija nevēloties patlaban to izpaust, lai ideja netiktu norakta jau saknē.

Tikmēr Pasažieru pārvadātāju asociācija bardakā vaino nevis regulējumu, bet gan kontroles nepietiekamību. Ja konkurence būtu godīga un tiesiska, visam vajadzētu būt kārtībā.

Ivo Ošenieks
Pasažieru pārvadātāju asociācijas direktors

Gan no tiesībsargājošo iestāžu puses, gan no Valsts ieņēmumu dienesta, cerams nopietni pieķersies šīm firmām, kas apkalpo lidostu, un tā tiks lēnā garā ieviesti uzlabojumi lidostas darbībā.

Asociācijas vadītājs arī aicināja pasažierus būt modriem un neuzķerties uz negodprātīgiem taksistiem.

Kamēr Satiksmes ministrija līdz rudenim domās, kā īsti novērst haosu taksometru pakalpojumu tirgū lidostā “Rīgā”, pie ielidošanas zonām ir izvietotas plāksnītes, kurās pasažieri aicināti paskatīties uz taksometru durvīm, kur norādīts maksimālais braukšanas tarifs. Līdz jauna regulējuma izstrādei lidostas rokas ir sasietas.

19 komentāri