No 1. aprīļa vilcienu biļetēm – modernais zonu princips. Paši vilcieni gan aizkavējušies PSRS laikos…

3 komentāri
No 1. aprīļa vilcienu biļetēm – modernais zonu princips. Paši vilcieni gan aizkavējušies PSRS laikos…
Foto: LETA

Pasažieru vilciens no 1. aprīļa gatavojas ieviest jaunu biļešu sistēmu – zonu tarifus. Šīs izmaiņas ir apstiprinājusi Sabiedriskā transporta padome.

Tas nozīmē, ka katra maršruta līnija ir sadalīta zonās. Skultes, Siguldas un Jelgavas līnijas ir sadalītas A, B un C zonā, Tukuma līnija – A, B, C un D zonā, savukārt Aizkraukles līnija – A, B, C, D un E zonā.

Ar iegādāto zonu biļeti var braukt ne tikai līdz biļetē norādītajam galamērķim, bet gan līdz pat zonas robežai. Piemēram, biļete Rīga-Ikšķile maksā 1,40 EUR un ir derīga braucienam visas Aizkraukles līnijas A-B zonas ietvaros, līdz pat Pārogrei.

Jaunie biļešu tarifi un cenu veidošanās

Ir divi starpzonu veidi – 0,90 eiro un 1,00 eiro. Starpzona ir noteikts brauciena posms divu blakus esošu tarifu zonu ietvaros, kuram piemērota īpaša atlaide braukšanas maksai attiecīgajā maršruta posmā. Starpzonas izveidotas, lai īsie braucieni, kuri šķērso zonas robežas, būtu lētāki.

Ar iegādāto starpzonas biļeti var braukt ne tikai līdz biļetē norādītajam galamērķim, bet gan līdz pat starpzonas robežai. Piemēram, biļete braucienam Torņakalns-Majori izmaksā 1,00 EUR, un ar šādu biļeti var braukt līdz Mellužiem, kas ir starpzonas robeža.

3 komentāri