25 komentāri

Pārmaiņas pasažieru pārvadājumos ar autotransportu. Valdība otrdien, 22. augustā, atbalstīja priekšlikumu ļaut ieviest sabiedriskā transporta pakalpojumu pēc pieprasījuma. Tas nozīmē – reiss notiks tikai tad, ja cilvēki piezvanīs un to pasūtīs. Satiksmes ministrija gan skaidro – tie ne-pārvērtīšoties par valsts apmaksātiem taksometriem.

Līdz ar iedzīvotāju skaita būtisku samazinājumu lauku reģionos, arvien vairāk valsts dotēto autobusu maršrutu kļūstot nerentabli. Ne katru dienu ir piepildījums. Reizēm autobusi brauc pilnīgi tukši vai ir divi trīs pasažieri. Lai maršruti nebūtu jāslēdz vispār, nolemts sabiedrisko transportu organizēt pēc pieprasījuma.

Kristiāns Godiņš
Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs

Ja pasažieris iegādājies vai pieteicis biļeti savam braucienam, tajā brīdī pakalpojums tiek sniegts jeb autobuss dodas reisā. Ja neviens nav izvēlējies tajā dienā konkrēti braukt, tad netiek tērēti lieki valsts budžeta līdzekļi un šis reiss netiek apkalpots.

Ja cilvēki vēlēsies braukt ar sabiedrisko transportu, viņiem tas būs jāpiesaka pa telefonu 24 stundas pirms reisa. Arī lielie autobusi tad tiks nomainīti pret mikroautobusiem.

Uldis Augulis
satiksmes ministrs, ZZS

Tas dos pārvadātājiem ietaupījumus nebraukt tanī brīdī, kad tas nav vajadzīgs. Līdz ar to tas ir tāds jauns veids, piegājiens, kā mēs varam nodrošināt sabiedrisko transportu arī valsts attālākajiem iedzīvotājiem.

Autobusu pēc pieprasījuma nākamgad varētu sākt īstenot maršrutā Rūjiena-Sēļi-Idus. Tagad tas bieži brauc tukšā, taču 85% izmaksas turpina segt valsts, un tikai 15% ieņēmumi ir no pārdotajām biļetēm. Transports pēc pieprasījuma varētu tikt ieviests arī maršrutos Ludza-Gaveiki; Līvāni-Mežancāni.

Kristiāns Godiņš
Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs

Transports pēc pieprasījuma nebūs taksometrs, kuru cilvēks izsauc jebkurā brīdī un apstājas jebkurā vietā, bet būtībā – regulārs sabiedriskais transports, kuru izpilda tikai tanī brīdī, ja ir pieprasījums.

Tikmēr kritisku vērtējumu pauž Latvijas Pašvaldību savienība, kas pirmajā piegājienā priekšlikumu centās bloķēt, bet tagad piekāpās. Tika noraidīta arī Pašvaldību savienības vēlme ieviest valstī vienotu zvanu punktu, kurā ienāktu pasažieru pieprasījumi pēc transporta. Tagad varētu būt problēmas izkontrolēt, vai tiešām cilvēkiem neatsaka autobusu, ja braukt grib tikai viens cilvēks. Apgrūtināta varētu būt arī kontrole, cik godīgi ir pasažieru pārvadātāju piestādītie rēķini valstij.

Mudīte Priede
Latvijas Pašvaldību savienības ģenerālsekretāre

Mēs ļoti vēlējāmies, lai šis pilotprojekts būtu pa priekšu, lai mēs pa tiešām varam izrēķināt – kāds ir pieprasījums, kādi ir zaudējumi, kāda ir reālā vajadzība. Mums ir reāla baža, kā tas skars jau esošos pārvadājumus, šos nerentablos, bet ļoti svarīgos maršrutus, kas savieno pagasta attālās vietas ar pagasta centriem.

Latvijas Pašvaldību savienības ierosinājums vispirms veikt testu, kā transports pēc pieprasījuma vispār dzīvē tas darbotos, tika noraidīts. Gala vārds likuma grozījumiem rudens sesijā būs jāsaka Saeimas deputātiem.

TOP komentāri

  • Janka
    +21 +20 -1

    Janka

    Nu vo visām beigās, bet ja es vienīgais no visa ciemos braucu uz darbu, ko man darīt gudrie deputāti.
  • Jocigie
    +17 +15 -2

    Jocigie

    Stulbumam nav galapunkta....😱pirms berna planosanu gimene ari bus japiesaka!?😕😱
  • taisnība
    +16 +15 -1

    taisnība

    Latvijas iznīcināšana turpinās! Murgs pēdējais! Sodīt Latvijas valsts nedevējus valdībā!!!

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl