1 komentārs

Tikai dažas dienas pēc tam, kad lietošanā tika nodots pēdējais par Eiropas naudu modernizētais dīzeļvilciens, tas salūza. Vilcienu modernizētāji notikušajā vaino vilcienu mašīnistus, bet viņi atbild, – mašīnistam vilciens jāvada, nevis jāremontē. Par cietējiem tikmēr kļūst pasažieri.

Projekts ar problēmām

22 miljonus eiro vērtais dīzeļvilcienu modernizācijas projekts tika pabeigts tikai septembra vidū. Vilcienu modernizētāji – pilnsabiedrība ”DMU Vilcieni” – pasūtītājam nodeva tikai 19. septembrī. Un tikai dažas dienas vēlāk – 23. septembrī – mežā pie Jersikas viens no modernizētajiem vilcieniem sabojājās. Pasažieri gaidīja trīs stundas, kamēr ieradās jauna lokomotīve, kura saplīsušo vilcienu nogādāja galapunktā. Turklāt jau neilgi pēc tam līdzīga ķibele gadījās vilcienam pie Līvāniem.

Pilnsabiedrība ”DMU Vilcieni”, kurā apvienojušies vairāki dzelzceļa nozares uzņēmumi, problēmās vaino apstākļu kopumu, bet uzsver vilcienu mašīnistu lomu.

”Cilvēki, kas nav kārtīgi iepazinušies ar tehniku, nav bijusi iespēja visus apmācīt un arī iespējams, ka visi nav tik viegli apmācāmi, lai iemācītos nianses – tāpēc arī notiek šādi gadījumi. Abi gadījumi, kad vilciens ir apstājies, tur nav viens notikums, kas ir izraisījis apstāšanos. Tur ir vesela notikumu ķēde, un būtisku lomu šai ķēdē ir spēlējusi mašīnistu rīcība,” uzsver ”DMU Vilciens” iesaistītās Rīgas vagonbūves rūpnīcas valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Jāvada nevis jāremontē

Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrība pārmetumus uztvērusi ļoti sāpīgi. Tā izplatījusi paziņojumu, kurā aizrāda – lai kļūtu par mašīnistu, ilgstoši jāmācās, un vilcienu vadītāji ir augstākās raudzes profesionāļi. Un visbeidzot viņiem vilcieni ir jāvada, nevis jāremontē.

”Ja mašīna ir jauna un tai ir garantija, tad gan kā vadītājs, gan kā mašīnists, es nedrīkstu līst iekšā borta datorā, nekur. Jo, ja es kaut ko pats sāku darīt vai ar mašīnu vai vilcienu, tehnika zaudē garantiju un es palieku vainīgs,” norāda arodbiedrības pārstāvis Česlavs Cvetkovs.

Vilcienu modernizētājs ”DMU Vilciens” gan to noraida kā emocionālu arodbiedrības nostāju.

Tomēr AS Pasažieru vilciens TV3 Ziņām norādīja, – šādus negadījumus izmeklē speciāli izveidotas komisijas un to secinājumi mašīnistus attaisno.

”Komisija savu darbu ir veikusi. Un tās secinājumos ir norādīts, ka apstāšanās notikusi ražotāja vainas dēļ. Mašīnistu vaina šajos negadījumos nav konstatēta, norāda uzņēmuma pārstāvis Egons Ālers.

Foto

Video

TOP komentāri

  • Mašīnists
    0 0 0

    Mašīnists

    Šis projekts bija sasteigts un nepārdomāts. Visu noteica nauda! Ko var gribēt, ja izmēģinājuma braucienos RVR vadītāji tikai par otkatiem vien runājuši. Tur pievilksim,tur iesmērēsim,par to otkatiņš būs. Tādi lūk teksti.
    Tā Azerbaidžānai arī neizdevās iesmērēt pēdējo elektrovilcienu, tad ķērās pie dīzeļvilcieniem. Te tas pats princips bija. Atšķirība tā, ka šeit nevarēs tā. Mums vilcieni ir jāvada un nevajag uz mums velt vainu. Mūsu instruktori mūs iepazīstināja ar šo tehniku un mūsu zināšanu ir pietiekami. Ražotājs kārtējo reizi grib vainu un savu neizdarību novelt. Nekā nebūs!

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Viegli pagatavojams rudenīgs saldums! Baltās šokolādes un ķirbju trifeles

Viegli pagatavojams rudenīgs saldums! Baltās šokolādes un ķirbju trifeles

Kas gan var būt vēl spilgtāks rudens vēstnesis par ķirbi? Jā, rudens tik tiešām ir klāt, un ar ķirbju piedāvājumu problēmu nav. Anna Panna no ”Gatavo 3” komandas aicina izmantot šo šobrīd tik bieži sastopamo ogu baltās šokolādes un ķirbju trifeļu pagatavošanai, kas būs gards pārsteigums gan ģimenei, gan viesiem.

Lasi vēl