Medijs: Krievijas ogļu kravu kustība uz Latvijas ostām ir gandrīz apstājusies

17 komentāri
Medijs: Krievijas ogļu kravu kustība uz Latvijas ostām ir gandrīz apstājusies
Uz Latvijas ostām kravas atteiktas biežāk nekā uz citām valstīm, tostarp Baltijā (LETA)

Jūnijā strauji turpina samazināties Krievijas ogļu eksports pa dzelzceļu. Krievijas valsts kompānija “Krievijas dzelzceļa līnijas” jūnijā atteikusi divas trešdaļas pieteikto tranzītkravu uz Rīgas un Ventspils ostām, vēsta tranzīta ziņu portāls “Argus media”.

“Krievijas ogļu kravu kustība pa dzelzceļu uz Latvijas ostām ir gandrīz apstājusies,” atsaucoties uz tranzītjomas uzņēmēju teikto, ziņo portāls “Argus media”.

Jūnijā Krievijas dzelzceļš akceptēja tikai trešdaļu jeb 1,23 miljonus tonnu ogļu kravu, lai arī kaimiņvalsts piegādātāji un Latvijas ostās darbojošās stividorkompānijas prasīja nosūtīt 3,47 miljonus tonnu. Salīdzinājumam – vēl maijā Krievijas dzelzceļš akceptēja teju pusi – 47% – pieprasīto kravu.

Uz Latvijas ostām kravas atteiktas vairākkārt biežāk nekā uz citām valstīm, tostarp Baltijā. Nekādu problēmu neesot ogļu tranzītam caur Lietuvu uz Kaļiņingradas ostu. Maijā šīs nelielās ostas apgrozījums esot dubultojies.

Portāls “Argus media” atgādina, ka straujš visa veida Krievijas kravu apgrozījuma kritums sākās jau aprīlī, kad tas sasniedza 28%, salīdzinot martu. Maijā apjoms saruka vēl par 10%, un, visticamāk, lejupslīde turpināsies arī jūnijā.

Lai arī Krievijas dzelzceļš kā formālo iemeslu min dzelzceļa līniju remontu, tranzīta jomā neviens nešaubās, ka iemesli ir politiski.

Kā norāda portāls “Argus media”, vismaz divu ogļu piegādātāji nav varējuši nodrošināt tranzītu uz Latvijas ostām, lai arī ogles jau iekrautas dzelzceļa vagonos. Daži ogļu eksportētāji ciešot zaudējumus, jo tiek piemērotas soda sankcijas.

“Krievijas dzelzceļš nesaskaņo nevienu no pieprasītajam ogļu piegādēm uz Rīgu jūnijā. Mēs nevaram izpildīt mūsu saistības, ” portālam sūdzas kāds ogļu piegādātājs, “gada sākumā mēs vēl sūtījām kravas uz Latvijas ostām, bet šobrīd mēs vairs pat neprasām dzelzceļam to darīt, jo nevēlamies problēmas ar Krievijas valdību.”

Tranzītkravas no Latvijas ostām tiek novirzītas uz Krievijas ziemeļrietumu ostu termināļiem, galvenokārt “Rosterminalugol”.

Jāatgādina, ka iepriekš satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) noliedza faktu, ka Krievija būtu strauji samazinājusi kravu plūsmu caur Latvijas osām.

TOP komentāri

  • Viesturs Zaļups
  • zane
  • ripa
    +3 +3 0

    ripa

    Lietuva tikai ieguvēji...ko Latvija darīs ? kur dabūs naudu lai te vispār kas notiktu ,veidotos....kas ir šī vietā??? ar tik pat lielām summām....

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl