“Maxima”: Pircēju paradumi ir mainījušies un drošākie pirkumi ir brīvdienās un lielformāta veikalos

2 komentāri
“Maxima”: Pircēju paradumi ir mainījušies un drošākie pirkumi ir brīvdienās un lielformāta veikalos
PUBLICITĀTES FOTO

Pircēju paradumi patlaban ir mainījušies un visdrošāk iepirkties ir tieši brīvdienās, sestdienās un svētdienās, un vēlams lielā formāta veikalos, jo tieši tad klientu plūsma veikalos ir sarukusi vidēji par 36% salīdzinājumā ar identisku periodu pērn, liecina jaunākajie mazumtrigotāja “Maxima Latvija” dati.

Kopējā tendence liecina, ka klientu skaits turpina kristies arī visos 177 “Maxima” veikalos ik mēnesi – vidējais klientu samazinājums mēneša garumā salīdzinājumā 2020.gada decembri ir vēl krities par 5%. Kā liecina uzņēmuma dati, 2021.gada pirmajā mēnesī “Maxima Latvija” veikalus apmeklējuši vidēji par 26% mazāk pircēju, savukārt lielā formāta veikalos šis samazinājums bijis apjomīgāks – 31% apmērā.

Janvārī novērojams, ka lielākais klientu samazinājums ir bijis tieši brīvdienās, kad visos veikalos iepirkušies vidēji par 27% mazāk pircēji, savukārt “XXX” formāta veikalos – vidēji par 36% mazāk. Vislielākais klientu samazinājums bijis brīvdienās pēc gadumijas svinībām – klientu kritumam pieaugot par 39%, savukārt ”XXX” formāta veikalos pat par 78%.

“Ja decembrī klientu skaits veikalos samazinājās vidēji par 21%, tad janvārī šis rādītājs turpina kristies vēl vairāk un ir samazinājies par 26%. Īpaši jāatzīmē klientu kritums mūsu lielākajos, “Maxima XXX” formāta, veikalos, kuros cilvēku intensitāte ir samazinājusies pat vēl vairāk – vidēji par 36% brīvdienās, taču atsevišķās dienās pat līdz 78%. Tas nozīmē, ka cilvēki uz mūsu veikaliem, it īpaši lielā formāta, dodas iegādāties svarīgāko, lieki neapmeklējot veikalu bez vajadzības,” stāsta SIA ”Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.

Dupate-Ugule aicina drošības nolūkos, dodoties uz veikalu, ievērot luksofora principu – apmeklēt veikalu tad, kad ir vismazākā iedzīvotāju plūsma, lai kliedētu pircēju blīvumu un neveidotu rindas ārpus veikala.

Kā liecina “Lursoft” informācija, “Maxima Latvija” 2019.gadā strādāja ar 836,727 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 7,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet mazumtirgotāja peļņa pieauga par 25,5% un sasniedza 27,496 miljoni eiro. “Maxima Latvija” reģistrēta 2000.gada novembrī, un kompānijas pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro.

“Maxima Latvija” vienīgais īpašnieks ir Nīderlandē reģistrētais uzņēmums “Lincoln Land Erste”, bet patiesais labuma guvējs – Nerijs Numavičs. Uzņēmums ir daļa no holdinga kompānijas “Maxima Grupe”.

2 komentāri